۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۱۱۱۳
همزمان با فرارسیدن سالروز عید مبعث؛

مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب در مکه مکرمه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرارسیدن سالروز عید مبعث حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص)،‌ مراسم عمامه‌گذاری شماری از طلاب در مکه مکرمه برگزار شد.
عمامه گذاري طلاب توسط آيت الله مکارم شيرازي در روز ولادت حضرت زهرا
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه حج، همزمان با فرارسیدن سالروز عید مبعث حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص)،‌ مراسم عمامه‌گذاری شماری از طلاب با حضور حجت الاسلام خادمی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد.

این مراسم که در حاشیه جلسه روحانیون کاروان های عمره مفرده در هتل دارهادی محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، تعدادی از طلاب به دست نماینده بعثه مقام معظم رهبری به لباس سربازی حضرت ولی عصر(عج) ملبس شدند.

حجت الاسلام خادمی ضمن تبریک عیدمبعث و پوشیدن لباس روحانیت به این گروه از طلاب گفت: امروز شما مسؤولیت سنگینی را پذیرفته اید که با پوشیدن این لباس مقدس، وظیفه شما دوچندان شده و باید برای اجرای احکام الهی و خشنودی قلب مقدس حضرت صاحب الزمان تمام تلاش خود را به کار ببندید.

یکی از طلاب در حاشیه این مراسم ضمن ابراز خرسندی از پوشیدن لباس مقدس روحانیت گفت: از این که خداوند توفیق عنایت کرد در چنین روز عزیز و بزرگ در شهر مکه معظمه ملبس شوم، افتخار می کنم و امیدوارم بتوانم سرباز خوبی برای حضرت ولی عصر(عج) باشم.

وی تصریح کرد: با پوشیدن این لباس وظیفه سنگینی بر دوش ما گذاشته می شود که باید تمام تلاش خودمان را برای خوشندی حضرت مهدی(عج) به کار ببندیم و در درس خواند و عمل به احکام الهی نسبت به گذشته جدی تر باشیم.

براساس یک سنت دیرینه در حوزه های علمیه، طلاب در مناسبت های مختلف همچون ایام شعبانیه و رجبیه با حضور در جلسات طلبگی و در جمع علما و روحانیون، لباس مقدس روحانیت را بر تن می کنند.

گفتنی است، طبق برنامه رسمی حوزه داشتن حداقل شش پایه تحصیلی یا همان سطح یک حوزه برای پوشیدن لباس روحانیت ضروری است و افزون بر داشتن فضائل علمی، طلبه باید از حیث اخلاقی مورد تایید مرکز مدیریت حوزه باشد که به همین منظور در سال های اخیر از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمهی، جواز لباس روحانیت نیز به طلاب داده می شود./902/د101/ک


ارسال نظرات