۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۳۰۷۷۸
رییس جنبش نهضت اسلامی تونس:

رییس القاعده فاجعه‎ای برای اسلام و مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ راشد الغنوشی گفت: سیاست القاعده سیاست سازندگی نیست بلکه سیاست تخریب و به راه انداختن جنگ داخلی است.
راشد الغنوشي


به گزارش خبرگزاری رسا، راشد الغنوشی رئیس جنبش نهضت اسلامی تونس در کنفرانسی خبری گفت: رئیس القاعده فاجعه ای برای اسلام و مسلمانان است و هیچ نفوذ و قدرتی در تونس ندارد.

ایمن الظواهری روز 10 ژوئن در نواری صوتی مردم تونس را به شورش علیه جنبش نهضت اسلامی فراخوانده و اعلام کرده بود که این جنبش اسلام را مرجع قانونگذاری نمی داند.

الغنوشی افزود: ایمن الظواهری نفوذ و قدرتی در تونس ندارد و جریان سلفی تونس بخشی از القاعده نیست بلکه بخشی از هویت تونس است .

رییس جنبش نهضت اسلامی تونس درباره این گفته الظواهری که جنبش نهضت اسلامی از اصل  اسلام ، مرجع قانونگذاری چشم پوشی کرده است، گفت :القاعده به هر منطقه ای که وارد شده ، آن منطقه را خراب کرده است . افغانستان و عراق پس از ورود القاعده به این دو کشور اشغال شدند و سومالی نیز خراب شد .

الغنوشی گفت: سیاست القاعده سیاست سازندگی نیست بلکه سیاست تخریب و به راه انداختن جنگ داخلی است و هرگز هیچ اقدامی برای اسلام انجام نداده است .

 رییس جنبش نهضت اسلامی تونس تصریح کرد: انقلاب تونس با وجود تلاش های بازمانده های رژیم سابق، طرف های خارجی و برخی تجار فاسد برای منحرف کردن انقلاب از مسیر اصلی خود، همچنان ادامه خواهد داشت .

الغنوشی همچنین با بیان اینکه دشمنان واقعی انقلاب همان کسانی هستند که انقلاب علیه آنان آغاز شده اظهار داشت: دشمنان انقلاب بازمانده های حزب حاکم سابق، تجار فاسد و رسانه های همدست با این افراد هستند و ما پیش بینی می کنیم که دشمنان انقلاب نقشه ای جامع برای از بین بردن انقلاب آماده کرده اند. 

وی از احتمال دست داشتن طرف های خارجی در خشونت های تونس برای برهم زدن امنیت و آرامش این کشور خبر داد و افزود: شاید عوامل خارجی در خشونت های اخیر دست داشته باشند. ما مدرکی برای اثبات این مدعا نداریم ولی احتمال چنین چیزی وجود دارد.

برخی صاحبنظران معتقدند که برخی کشورهای عربی درپی دخالت در امور داخلی تونس هستند و عربستان تلاش می کند که با شبکه های تلویزیونی وهابی خود اسلام افراطی را به تونس تحمیل کند و همین امر باعث بروز تنش در این کشور شده است./902/پ203/ک

ارسال نظرات