۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۳۰۵۴۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

باید به سیره ائمه اطهار به صورت تخصصی توجه کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان این‌که باید به سیره ائمه اطهار(ع) به صورت تخصصی توجه کرد، اظهار داشت: افزون بر توجه و دید تخصصی به مباحث کلامی و عقیدتی باید به مسأله جهاد و سبک نظامی آن بزرگواران نیز توجه کرد و امیدواریم این مؤسسه در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از مراکز مهم و تأثیر گذار در سطح بین الملل شود.
بازديد محسن رضايي از مؤوسسه آموزش عالي اميرالمؤمنين اهواز بازديد محسن رضايي از مؤوسسه آموزش عالي اميرالمؤمنين اهواز بازديد محسن رضايي از مؤوسسه آموزش عالي اميرالمؤمنين اهواز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز از مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز بازدید کرد.

وی با بیان این‌که مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) برکات زیادی را تقدیم نظام اسلامی ایران خواهد کرد، گفت: از حضرت آیت الله موسوی جزایری که این مؤسسه را راه انداختند تشکر می کنیم و ان شاءالله در سال های آینده برکات این مرکز نصیب مردم عزیز خوزستان و در آینده به یکی از افتخارات نظام تبدیل خواهد شد.

رضایی گفت: تا قبل از راه اندازی این مؤسسه جای خالی مباحث مرتبط با ائمه اطهار (ع) را احساس می کردیم؛ به طوری که در دانشگاه‌های کشور به مباحث کلامی در رابطه با توحید، نبوت و امامت به صورت کلی پرداخته می شود، اما به صورت خاص و کارشناسی شده که بیاییم و توجهی دقیق به زندگانی و سیره ائمه اطهار(ع) داشته باشیم به این مسائل نمی پرداختیم، از این رو مسؤولان فرهنگی کشور جای خالی این گونه مباحث را در نظام آموزشی کشور احساس می کردند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود، با ابراز تأسف نسبت به عدم توجه جامعه به سیره زندگانی ائمه اطهار(ع)، اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از ائمه اطهار(ع) از نظر معرفت شناسی در بین شیعیان مظلوم هستند که مظلومیت امام هادی(ع) نمونه بارزی بر این مدعا است و شاید این اهانتی که به این امام بزرگوار صورت گرفت موجب جرقه ای باشد که شیعیان و عالمان دین به خود بیایند و نسبت به ابعاد زندگانی امامان معصوم (ع) توجه ویژه داشته باشند.

وی با تأکید بر این که برای گسترش و نشر آرمان ها و سیره زندگانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راه اندازی چنین مؤسسات آموزشی باید در سراسر کشور ادامه یابد، اظهار داشت: باید افزون بر دروس ارائه شده در این مؤسسه، دروسی همچون غدیر شناسی به صورت تخصصی هم ارایه شود؛ چرا که این مبحث می تواند در مقطع دکتری کاربرد زیادی داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود، با بیان این‌که باید به سیره ائمه اطهار(ع) به صورت تخصصی توجه کرد، اظهار داشت: علاوه بر توجه و دید تخصصی به مباحث کلامی و عقیدتی باید به مسأله جهاد و سبک نظامی آن بزرگواران نیز توجه کرد و امیدواریم این مؤسسه در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از مراکز مهم و تأثیر گذار در سطح بین الملل شود.

حجت الاسلام پیمان علی نژاد، قائم مقام مؤسسه آموزش عالی این مؤسسه نیز با بیان این که آیت الله موسوی جزایری مؤوسس و رییس هیئت امنای این مؤسسه هستند، گفت: خوشبختانه به برکت نعمت امامت و ولایت فقیه، این انقلاب منشاء خدمات بسیار بزرگی به جهان بوده و امروزه همه جهان شاهد گسترش آرمان های ناب اسلامی در کشورهای سراسر جهان هستند.

گفتنی است رضا شیشه بر، مدیر آموزشی مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) نیز گزارش خود را در خصوص عملکرد آموزشی این مؤوسسه بیان کرد./9465/پ202/ج

ارسال نظرات