۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۳۰۵۳۶

ساختمان حوزه علمیه برادران گرمی احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرمی گفت: زمینی با مساحت 3 هزار متر مربع در کنار پروژه مصلای گرمی برای احداث ساختمان مدرسه علمیه برادران این شهرستان شناسایی شده است.
ساخت و ساز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام یدالله صفری، امام جمعه گرمی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی بیله‌سوار اظهار داشت: موافقت اصولی شورای گسترش حوزه های علمیه کشور با تأسیس مدرسه علمیه ولی عصر(عج) برادران در این شهرستان گرفته شده است.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی مدرسه علمیه برادران در این شهر جزء خواسته‌های دیرین مردم متدین این شهر بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تأسیس مدرسه علمیه ویژه برادران گام دیگری در راستای توسعه علمی منطقه گرمی برداشته شود.

امام جمعه گرمی ادامه داد: زمین مناسبی با مساحت 3 هزار متر مربع در کنار پروژه مصلای گرمی برای احداث ساختمان مدرسه علمیه برادران این شهرستان شناسایی شده که عملیات احداث ساختمان این مرکز علوم دینی امسال آغاز می‌شود.

حجت الاسلام صفری با بیان این‌که فعالیت مدراس علمیه در شهرستان‌ها تأثیر بسزایی در فرهنگ عمومی آن مناطق دارد، گفت: حضور طلاب و روحانیان در عرصه‏های مختلف اجتماعی و فرهنگی می تواند در ارتقای فرهنگ دینی و بینش عقیدتی و اسلامی مردم شهرها نقش ماندگاری داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که اولین ورودی‌های حوزه علمیه برادران شهرستان گرمی از مهرماه امسال تحصیل در علوم دینی را آغاز خواهد کرد، افزود: باتوجه به اشتیاق وصف‌ناپذیر جوانان این منطقه برای تحصیل در حوزه، افزایش ظرفیت پذیرش در سال‌های آینده دور از انتظار نخواهد بود.

حجت الاسلام صفری در ادامه با بیان این‌که حوزه‌های علمیه بزرگ ترین ظرفیت تربیت و سازندگی جامعه هستند، تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور گسترش مدارس علوم دینی را با هدف بصیرت‌ افزایی در جامعه و تربیت نیروهای الهی و اسلامی در دستور کار قرار داده است.

وی با تاکید بر این‌که بر گسترش حوزه‌های علمیه شهرستانی در استان اردبیل مصمم هستیم، تصریح کرد: با وجود تعدد مراکز آموزش عالی در شهرستان گرمی، نبود حوزه علمیه برادران خلاء بزرگی به شمار می رفت که خوشبختانه امسال با راه‌اندازی حوزه علمیه برادران، گام بلندی برای آموزش علوم حوزوی در شهرستان گرمی برداشته می شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خواهران گرمی پیش از این در سال 1379 تاسیس شده و هم اکنون بیش از 130 طلبه دارد که تاکنون 68 دانش آموخته از این مرکز علمی فارغ التحصیل شده اند./935/پ202/س
ارسال نظرات