۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۲۹۳۸۵
امام جمعه اردبیل:

اهانت دولت باکو به مراجع غیر قابل قبول و محکوم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل اهانت برخی دولتمردان جمهوری آذربایجان به مراجع تقلید و علما را محکوم کرد و به آنها هشدار داد: آیا شما به منافع ملی خود فکر نمی کنید، آیا شما نمی دانید که شیعیان آذری مقلد مراجع هستند و با این اقدام شما به ملت خود توهین می کنید.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل، حجت الاسلام و المسلمين عاملي   امام جمعه اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه، اظهار داشت: تجمعات گسترده مردمی علیه برگزاری مسابقات یورو ویژن موجب شد تا مقامات باکو برنامه رژه همجنس‌گرایان در این کشور را لغو کنند.

وی با بیان این‌که اقدام مؤمنان جمهوری آذربایجان و ایران اسلامی در راستای عمل به فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر بوده است، خاطرنشان کرد: گرچه دولت آذربایجان اعلام کرد که این رژه از ابتدا قرار نبود انجام گیرد، اما واقعیت این است که مخالفت مسلمانان باعث شد که آنها از عملی کردن اقدامی که پیش‌تر آن را افتخار خود می دانستند، خودداری کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که اهانت برخی دولتمردان آذری به ساحت مراجع شیعه غیر قابل قبول است،گفت: حقیقت این است که دولت باکو از مخالفت مؤمنان و دین‌داران نسبت به اقدامات ضددینی مقامات این کشور عصبانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی اهانت برخی مقامات دولت باکو به مراجع عظام شیعه از جمله امام راحل را محکوم کرد و خطاب به دولتمردان جمهوری آذربایجان هشدار داد: آیا شما به منافع ملی خود فکر نمی کنید، آیا شما نمی دانید که شیعیان آذری مقلد این مراجع هستند و با این اقدام شما به ملت خود توهین می کنید.

وی تصریح کرد: شما آنقدر از این ندانم کاری ها انجام داده‌اید که هم اکنون تنها شده اید، در جمهوری آذربایجان مردم در یک سمت و حکومت نیز در مقابل آنها صف کشیده است، چنین سیاست‌های خصمانه و دین‌ستیزانه ای راه به جایی نخواهد برد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان فعالیت نمایندگان مجلس هشتم، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نهم باید مبارزه با تبعیض و برقراری عدالت اجتماعی را اولویت خود قرار دهند، چراکه اگر در جامعه عدالت اجتماعی نباشد، میان مردم و دولت شکاف افتاده و فساد گسترش می یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با تاکید بر این‌که نمایندگان مجلس بایستی نمایندگان تمام ملت باشند، گفت: توجه نمایندگان نباید به فرد و یا گروه خاصی باشد، اگر هدف ایجاد اشتغال است باید تمام تلاش ها در جهت ایجاد شغل برای همگان باشد و در بقیه موارد نیز باید بینش این گونه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اهانت خواننده فراری نسبت به ساحت مقدس امام هادی (ع) را محکوم کرد و اظهار داشت: اهانت به ساحت امام هادی اقدامی هدایت شده از سوی استکبار است و این امر نشان می دهد که آنها چقدر از شیعه عصبانی هستند.

وی ادامه داد: حمایت کشورهای غربی از جمله انگلیس آلمان و رژیم صهیونیستی از خواننده هتاک به ساحت قدسی امام هادی نشان از سمت و سوی فکری دولتمردان این کشورها دارد، دفاع از ساحت قدسی امامان شیعه رسالتی ضروری و همگانی برای شیعیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی بهترین شیوه دفاع از ائمه بویژه امام هادی(ع) را ترویج اندیشه و سیره آن امام همام دانست و گفت: آموزه های الهی و متعالی تشیع منافع نامشروع قدرت‌های ظالم دنیا را به خطر انداخته و چنین اقدامات نابخردانه‌ای بر خلاف خواست دشمنان، مفاهیم عالی شیعه را بیش از گذشته در جهان ترویج خواهد داد./935/پ201/ج

ارسال نظرات