۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۸۵۸
آیت الله نورمفیدی:

مهندسی فرهنگی تعیین شده رهبری بهترین راه مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر توجه ویژه متولیان عرصه دینی و فرهنگی به مهندسی فرهنگی که از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده است، گفت: مدیران فرهنگی کشور باید با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور در جهت رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگی گام بردارند.
آيت الله نورمفيدي


‎به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در حوزه علمیه مکتب الزهرا (س) گرگان، به نقش مساجد در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: مساجد در دوران پیامبر گرامی اسلام افزون بر جنبه معنوی، مهم‌ترین پایگاه رسیدگی به امور و مشکلات مسلمانان بود.

وی با بیان این‌که مساجد نقش مهمی در تطهیر اخلاقی انسان‌ها ایفا می‌کنند، تصریح کرد: مساجد مهم‌ترین پایگاه تقویت آرامش معنوی در انسان به شمار می روند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تقویت بعد معنوی تنها کارکرد مساجد نیست، ادامه داد: مساجد افزون بر رشد معنوی در انسان بهترین پایگاه برای تقویت بعد علمی انسان نیز به شمار می آید.

آیت‌الله نورمفیدی مساجد را بهترین پایگاه برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان نظام اسلامی معرفی کرد و با بیان این‌که نباید نقش مساجد در خنثی سازی هجمه‌های فرهنگی دشمن سبک شمرده شود، ادامه داد: متولیان دینی و فرهنگی باید با برنامه ریزی مناسب زمینه بهره گیری از این پایگاه معنوی را برای تقویت اندیشه های دینی در مردم به ویژه نسل جوان فراهم کنند.

امام جمعه گرگان با تأکید بر توجه ویژه متولیان عرصه دینی و فرهنگی به مهندسی فرهنگی که از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده است، گفت: مدیران فرهنگی کشور باید با بهره گیری از پتانسیل های موجود در کشور در جهت رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگی گام بردارند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که برنامه های فرهنگی بدون مهندسی و برنامه ریزی مدون به نتیجه نخواهد رسید، خاطرنشان کرد: امور فرهنگی نیز همانند دیگر برنامه های موجود در کشور نیازمند یک هدف گذاری مناسب است.‌

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که امروز استراتژی دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی تغییر کرده است، گفت: دشمن پس از ناکامی‌های متعدد در عرصه‌های نظامی و تحریم، امروز به جنگ فرهنگی علیه ایران اسلامی روی آورده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جنگ نرم بسیار خطرناک تر از جنگ نظامی است، ادامه داد: در جنگ نرم نیازمند هوشیاری و بصیرت هستیم تا بتوانیم توطئه های های دشمن را خنثی کنیم.

امام جمعه گرگان به نگاه جامع و عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابله با توطئه فرهنگی دشمن اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری با نگاه دقیق و حساب شده خویش از شبیخون فرهنگی یاد کردند، سخنان ایشان در این خصوص حجت را بر همگان تمام کرد و امروز وظیفه کارگزاران نظام اسلامی در تحقق دغدغه‌های ایشان در این خصوص بسیار سنگین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر نسل جوان در مساجد اشاره کرد و با بیان این‌که افزایش حضور جوانان و نوجوانان در مسجد و شرکت در برنامه‌های دینی و فرهنگی مانع از تحقق هجمه‌های فرهنگی دشمنان خواهد شد، گفت: نسل جوان جامعه امروز نیازمند یک الگوی مناسب برای ادامه مسیر هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین به نقش روحانیت در تقویت برنامه‌های دینی و فرهنگی در مساجد اشاره کرد و بیان داشت: افزون بر حضور کمی روحانیت در مساجد این قشر تأثیر گذار باید خود را به سلاح فرهنگی نیز مجهز کنند./950/پ202/ج

ارسال نظرات