۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۱۲۸۷۵۲
آیت‌الله سبحانی:

بسیج بازوی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی بسیج را بازوی نظام اسلامی دانست و بسیجیان را به تحصیل دانش‌های روز، اخلاص و تقوا توصیه کرد و گفت: توجه به جنبه‌های تربیتی خوب است و در کنار این مسایل اخلاق دینی و برنامه‌های عقیدتی هم مد نظر قرار گیرد.
ديدار سردار نقدي با آيت الله سبحاني ديدار سردار نقدي با آيت الله سبحاني



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شب گذشته در دیدار سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفان و جمعی از فرماندهان سپاه علی‌بن ابی طالب(ع) قم، بسیج و بسیجی را پشتوانه نظام اسلامی خواند و ابراز کرد: بسیجیان در درجه نخست ایمان و اخلاص به خدا را در خود تقویت کنند.


این مرجع تقلید با بیان اینکه توجه بسیجیان به ایمان و تقوا زمینه رشد آنها را به دنبال خواهد داشت عنوان کرد: جنبه‌های تربیتی خوب است و در کنار این مسایل توجه به اخلاق دینی و برنامه‌های عقیدتی هم مد نظر قرار گیرد.


حضرت آیت‌الله سبحانی توجه به آموزش‌ها و دروس عقیدتی سیاسی برای بسیجیان را خواستار شد و افزود: بسیجی باید از نظر علم به بالاترین درجه برسد و به گونه‌ای نباشد که بعد از مدت‌ها خدمت در بسیج پیشرفتی نداشته باشد.


این استاد درس خارج فقه و اصول بسیجیان را بازوان نظام اسلامی برشمرد و عنوان کرد: بسیجی باید غمخوار جامعه، در خدمت مردم و در صدد تبیین و آشنا کردن مردم با خدمات نظام اسلامی باشد.


وی بر ضرورت تشکیل بسیج برای سایر اقوام کشور تاکید کرد و ابراز داشت: اگر این شجره طیبه در شهرهایی مانند کردستان و ایلام پررنگ تر شوند به گونه‌ای که به احساسات و عواطف آنها خدشه‌ای وارد نشود می‌توانیم به بهترین شکل از مرزهای انقلاب اسلامی بوسیله این غیورمردان مواظبت کنیم.


حضرت آیت‌الله سبحانی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته خدماتی به بسیجیان ارائه می‌شد و امیدواریم دوباره شاهد این حرکات باشیم.


در ابتدای این دیدار سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفان نیز در سخنانی از مواضع انقلابی حضرت آیت‌الله سبحانی تشکر کرد و به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: امسال ساختار پایگاه‌های بسیج با محوریت مسایل تربیتی و توجه به این امر در بین بسیجیان شکل گرفته است.


رییس سازمان بسیج مستضعفان ادامه داد: با توجه به تهاجم فرهنگی گسترده دشمنان سازمان بسیج یک شبکه گسترده تربیتی را در مساجد بوسیله روحانیت در تمامی شهرها و استان‌ها انجام داده که نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته است.


وی یکی دیگر از اقدامات سازمان بسیج مستضعفان را ایجاد بسیج سازندگی خواند و اظهار داشت: با توصیه مقام معظم رهبری بسیج سازندگی در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم در حال فعالیت است وسال گذشته 1 میلیون و امسال 2 میلیون نفر برای توسعه روستاها اعزام خواهند شد./927/پ202/ج

ارسال نظرات