۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۵۹۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری:

توجه ویژه مبلغان به جوانان توطئه فرهنگی دشمنان را خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، توجه هرچه بیشتر مبلغان به جوانان را خواستار شد و گفت: مهمترین سرمایه ما جوانان هستند که امروز مورد هجمه و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام قرار دارند، وظیفه روحانیت و مسؤولان نسبت به این قشر بسیار سنگین است و باید تمام توان خود را در جهت ارتقاء معنوی جوانان بردارند.
فعاليت فرهنگي مبلغان حوزه علميه در تابستان


حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح فعالیت های فرهنگی این استان پرداخت و گفت: با مساعدت نماینده ولی فقیه در استان و استانداری تا کنون 100 مبلغ برای تبلیغ در استان مشغول فعالیت هستند.

وی توسعه فعالیت‌های فرهنگی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی روستایی را از دیگر اقدامات اداره تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری عنوان کرد و افزود: طرح ویژه استقرار روحانیان مستقر در نقاط اولویت‌دار استان یکی از برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل است.

حجت‌الاسلام اروجی همچنین اضافه کرد: طراحی و  تدوین اطلس فرهنگی و مذهبی استان و راه‌اندازی سامانه اطلاعات جامع از مبلغان، مداحان، هیئات مذهبی و تشکل‌های قرآنی استان نیز از دیگر اقدامات این اداره کل است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ایام تبلیغی تابستان نیز حدود صد و پنجاه هسته فرهنگی با حضور مبلغانی از قم و استان چهارمحال و بختیاری در نقاط مختلف استان به تبلیغ دین مشغول خواهند شد.

حجت‌الاسلام اروجی در ادامه نقش مبلغان را فراتر از تبلیغ دین دانست و اظهار کرد:‌ روحانیان به عنوان الگوی جامعه هستند و باید به گونه‌ای رفتار کنند تا مردم از آنها درس ایمان و خداشناسی بگیرند.

وی با شاره به نام گذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری، جوانان را از سرمایه‌های اصلی نظام دانست و تصریح کرد: مهمترین سرمایه ما جوانان هستند که امروز مورد هجمه و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام قرار دارند، وظیفه روحانیت و مسؤولان نسبت به این قشر بسیار سنگین است و باید تمام توان خود را در جهت ارتقاء معنوی جوانان بردارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه پیروی از سیره تبلیغی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را از عوامل موفقیت طلاب در امر تبلیغ دین دانست و ابراز کرد: مبلغان با مطالعه و بررسی رفتار اهل بیت(ع) و چگونگی برخورد آنها با مردم می‌توانند در فرآیند تبلیغ به موفقیت بیش از پیش دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام اروجی در پایان، مبلغان را به اُنس و رفاقت با جوانان توصیه کرد و اظهار داشت: در ایام تبلیغ با برگزاری نشست‌ها و حلقه‌های معرفت، جوانان را به سمت دین و روحانیت جذب کنید و در پی حل مشکلات و شبهات آنها برآیید./927/ت302/ن

ارسال نظرات