۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۵۸۱
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

اصلاح جامعه هدف اصلی احیای امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، اصلاح جامعه را فلسفه اصلی امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) برای احیای این دو فریضه جانبازی کرد.
حجت الاسلام جواد صادق زاده، معاون ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر کشور حجت الاسلام جواد صادق زاده- معاون ستاد امر به معروف و نهي از منکر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جواد صادق زاده، معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر کشور، صبح امروز در همایش شوراهای امربه معروف و نهی از منکر اصناف، بازاریان، هیئات مذهبی و تشکل های مردمی که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد ضمن تشریح اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، بر ضرورت اجرای هرچه بیشتر این دو فریضه تأکید کرد.

وی با بیان این که طبق فرموده امام محمدباقر(ع) مبنی بر این که دین دو کلمه حب و بغض است به شرایط اجرای این دو فریضه اشاره کرد و گفت: برای اجرای این دو فریضه فرد باید عارف باشد، مراحل را شناخت، با زبان نرم سخن گفت، استدلال از قرآن که نور و برهان است آورد و غیر مستقیم مطلب را بازگو کند.

وی با بیان این که امام حسین(ع) برای این دو فریضه جانبازی کرد یادآور شد: حسینی به کسی می گویند که امر به معروف و نهی از منکر کند و برای احیای این دو فریضه باید آموزش های لازم را ببینیم زیرا طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر همچون نماز یاد گرفتنی است.

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) با بیان این که مسلمانی که از مقابل گناه بدون تفاوت رد شود مسلمان نیست، اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) رأس و بالاترین معروف را در غدیر خم برای ابلاغ ولایت و سرپرستی امام علی(ع) فرمودند و ابلاغ این امر نسل به نسل تا قیامت ادامه دارد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد صادق عظیمی، معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، گزارشی از فعالیت ها و کارهای صورت گرفته سال 90 ارایه داد و افزود: تشکیل اتاق فکر برای تشکل های مردمی و هیئات مذهبی و آموزش ده هزار نفر از اعضای شوراهای ستاد، رانندگان تاکسی و هیئات مذهبی از جمله برنامه های امسال است.

وی عنوان کرد: این آموزش درباره شناختن مصادیق امر به معروف و چگونگی اجرای این دو فریضه الهی است که باید همراه با خوبی، محبت، استدلال و تکریم مردم صورت گیرد تا اثر مطلوبی داشته باشد./9461/پ202/س

ارسال نظرات