۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۲۸۲۸۶
در خطبه های نماز جمعه خوزستان مطرح شد؛

طلاب توجه جدی به خطبه‌ حضرت زهرا داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه شهرستان های خرمشهر، شوشتر، دزفول، بهبهان، ماهشهر و هندیجان در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوعات مختلف سیاسی، دینی، اجتماعی و بین المللی اشاره کردند.
ائمه جمعه خوزستان ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، ائمه جمعه این استان 22 اردیبشهت در خطبه های نماز جمعه شهرستان ها به موضوعاتی همچون توجه جدی به خطبه های حضرت زهرا(س)، شرح زندگانی بانوی دو عالم، مجلس نهم و پیمان افغانستان و آمریکا اشاره کردند.

طلاب حوزه های علمیه توجه جدی به خطبه‌های بانوی دو عالم داشته باشند

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، با تأکید بر این که اسلام هرگز با حضور زنان در صحنه‌های مختلف مخالف نبوده است، گفت: تنها خواسته دین اسلام از بانوانی که حضور فعال در جامعه دارند حفظ حجاب و عفاف آنان است.

وی تصریح داشت: امروز زنان مسلمان در عرصه‌های علم و دانش و پیدایش انقلاب‌ها حضوری فعال دارند که این مهم نشان از تبعیت آنها از مقاومت و ایثارگری‌های ائمه عصمت و طهارت(ع) است.

خطیب جمعه خرمشهر با اشاره به اندیشه های والای حضرت فاطمه زهرا(س) از تمامی طلاب حوزه های علمیه خواستار توجه جدی به خواندن خطبه‌های این بانوی دو عالم شد.

حمایت از ولایت از ابعاد سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا است

حجت‌الاسلام امیدعلی سلیمانی‌نژاد، امام جمعه موقت ماهشهر، عنوان داشت: حضرت زهرا‌(س) تنها یک تفکر یا تصور یک حقیقت حیات‌بخش نیست، بلکه تجسمی‌ عینی و زنده از برکت خداوند بر انسان است.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) با همه عظمت و شکوه دست نیافتنی و فضائل الگویی کامل برای بشر معاصر و نسل‌های آینده بوده است، گفت: آشنایی با اخلاق خانوادگی و رفتارهای اجتماعی‌اش سرآغاز گام نهادن به سمت روشنایی و معنویت و دوری از انحطاط و تاریکی‌ها است.

وی سراسر زندگانی حضرت صدیقه کبری(ع) را مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی عنوان کرد و گفت: پیروی از شیوه و سیره زندگی شخصیت بزرگ حضرت زهرا(س) بخشی مختص به بانوان مؤمن است و بخشی به عموم انسان‌های خداجو مربوط می‌شود.

حجت الاسلام سلیمانی‌نژاد یکی از ابعاد شخصیتی اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا(س) را ولایت‌پذیری عنوان و تأکید کرد: امروزه همگان باید در حمایت از ولایت مطلقه فقیه از حضرت صدیقه کبری(س) الگوپذیری کنند.

در کار بانوان هیچ چیز مقدم تر از تربیت فرزندان قرار نگیرد

حجت‌الاسلام جعفر بنی‌سعید، امام جمعه موقت هندیجان، زندگانى حضرت فاطمه زهرا(س) را لبریز از لطافت‌ها و شناخت عمیق به همه ابعاد زندگى بوده که درک آن براى همگان مقدور ندانست.

وی افزود: شخصیت معنوى این بانوى بیکران متشکل از بسترهاى معنوى بسیارى است که هر کدام از آنها براى یک زندگى معنوى و معنادار به کار می‌آید.

حجت الاسلام بنی‌سعید با تأکید بر این که در کار بانوان هیچ چیز مقدم تر از تربیت فرزندان قرار نگیرد، ابراز داشت: متأسفانه امروزه تربیت بچه ها، کم‏اهمیت و بى‏مقدار جلوه مى‏کند که باید گفت این موضوع نگران کننده است.

خطیب جمعه هندیجان ادامه داد: برخی از بانوان امروزی کار در ادارات و نهادها و پرادختن به اقتصاد را با اهمیت تر از کار خانگی می دانند و با سپردن فرزندان خود به مهدکودک ها مشغول زندگی خود می شوند و این بی شک ضربه های به زندگی خانواده ها خواهد زد.

قدردانی حضور مردم فقط با خدمت به آنان میسر است

حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، به پایان یافتن انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و افزود: قدردانی حضور مردم فقط با خدمت به آنان میسر می شود.

وی اضافه کرد: امروز کاندیداهایی که با یکدیگر رقابت داشته‌اند باید رقابت با یکدیگر را کنار گذاشته و دست در دست هم به فکر تأمین نیازهای مردم و حل مشکلات حوزه انتخابیه خود باشند.

امام جمعه بهبهان همچنین اضافه کرد: نمایندگانی که به مجلس راه یافته‌اند نیز باید بدانند که از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات مردم نباید دریغ کرده و هر روزشان با دغدغه حل مشکل و مسئله‌ای از حوزه انتخابیه خود همراه باشد.

پیمان افغانستان با آمریکا به معنای مستعمره بودن این کشور است

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر، با انتقاد از پیمان امنیتی افغانستان و آمریکا، خاطرنشان ساخت: در مستعمره‌های قدیم استقلال نظامی، سیاسی و قضایی در کشور استعمار شده از بین می‌رفت و در شرایط کنونی همه این موارد به ویژه کاپیتالاسیون در توافق‌نامه منعقد شده درج شده است.

وی با اشاره به پیمان افغانستان و آمریکا و خطر آن برای منطقه، تاکید داشت: کشورهای همسایه افغانستان از جمله پاکستان، روسیه و چین از این توافق‌نامه در امان نخواهند بود.

امام جمعه شوشتر با اشاره به این که باید در ایام هفته زن بیشتر شخصیت حضرت زهرا(س) شناخته شود، افزود: باید تلاش کنیم تا شخصیت این بانوی دو عالم بیشتر شناخته شود و در این باره باید دستگاه‌های فرهنگی تلاش بیشتری کنند.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که باید به محتوای برنامه‌های در نظر گرفته شده در این باره توجه بیشتری شود، تاکید کرد: باید کوشید تا در عرصه محتوا افزایی در این باره قدمی برداشته شود و برنامه‌ریزی دقیق در این باره نیاز است.

خیران در ساخت خوابگاه های دانشجویی نیز ورود پیدا کنند

حجت‌الاسلام مرتضی بیگدلی، امام جمعه موقت دزفول، با بیان این که دانشجویان در کسب علم و دانش و به دست آوردن آرامش دغدغه خوابگاه را دارند، اظهار داشت: باید خیران در تامین، وقف و ایجاد خوابگاه‌ها کمک کنند و این امداد به جوانان، در واقع ارزش‌گذاری به علم و مبدا آن است.

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به سالروز تولد امام خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: امام راحل زنده کننده دین خدا بود و این فرزند زهرا(س) توانست اسلام را یاری و دوباره در جهان احیا کند.

وی ادامه داد: در روایات 105 نام از حضرت زهرا(س) وجود دارد که هر کدام شمعی از وجود، ویژگی ها و صفات بارز این انیسه حورا است که باید از ایشان الگو گرفت./9463/پ201/س
ارسال نظرات