۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۲۷۷۸۲
عضو خبرگان رهبری:

گروه‌های افراطی به ظاهر مسلمان هیچ نسبتی با اسلام ندارند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اقدام کشیش آمریکایی باید با واکنش قاطع ملت‌های اسلامی همراه باشد، افزود: دفاع از قرآن کریم مرز نمی‌شناسد و ملت‌های اسلامی با دفاع از قرآن کریم متحدتر از گذشته مقابل استکبار ایستادگی می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین هاشم هاشم ‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهانت یک کشیش آمریکایی به قرآن کریم گفت: این مسأله باید به صورت دقیق ریشه‌یابی شود و توجه داشت که این اقدام با پشتیبانی استکبار جهانی صورت می‌گیرد.

وی با بیان این مطلب که دشمن به شدت از موج بیداری اسلامی در منطقه ترسیده است، گفت: این موج بیداری بر مبنای بازگشت به احکام اسلام از سوی ملت‌های مسلمان به سرعت منطقه را فراگرفته و دشمنان را هراسان کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌ زاده هریسی با بیان این که دین اسلام با منطق خود، انسان‌ها را جذب می‌کند، اظهار کرد: دین اسلام به ‌عنوان یک دین منطقی، انسانی، عقلانی و حقوق بشری ملت‌ها را به خود جذب می‌کند و دشمنان به دلیل نداشتن منطق، راهکار را سوزاندن این کتاب الهی می‌دانند.

وی با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با دین اسلام گفت: آنها اسلام‌هراسی را از سالیان گذشته رواج داده‌اند، در حالی که هرجا استکبار پاگذاشته، ترور و کشتن انسان‌ها نتیجه این حضور بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این نکته که این اقدام کشیش آمریکایی باید با واکنش قاطع ملت‌های اسلامی همراه باشد، افزود: دفاع از قرآن کریم مرز نمی‌شناسد و ملت‌های اسلامی با دفاع از قرآن کریم متحدتر از گذشته مقابل استکبار ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم ‌زاده هریسی با تأکید بر این نکته که شناساندن قرآن کریم به ملت‌ها موجب بیداری آنها خواهد شد، بیان کرد: اگر قرآن کریم و ارزش‌های متعالی آن به ملت‌ها شناسایی شود نه تنها آنها جذب دین اسلام می‌شوند؛ بلکه این ملت‌ها خود مقابل حرکت‌های افراطی برخی از افراد و گروه های ضد اسلامی که با چراغ سبز غرب صورت می‌گیرد، ایستادگی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: وقتی غرب به خود اجازه می‌دهد کشورهای اسلامی را اشغال کند و به مقدسات توهین کند، نتیجه این می‌شود که فرد بی‌منطقی به عنوان کشیش به خود اجازه دهد به قرآن کریم و معتقدات بیش از یک میلیارد مسلمان اهانت کند.

وی با بیان این که وجود اختلاف فرصتی برای دشمن در جهت حمله به ارزش‌های اسلامی است، گفت: کاستن از اختلاف ها و حرکت به سوی وحدت باید وجه همت ملت‌های اسلامی باشد، اصل وجود برخی اختلافات در دنیای اسلام نیز از سوی استعمار و استکبار بنیان نهاده شده است و آنها با ایجاد گروه‌های افراطی همچون طالبان دین اسلام را در جهان تیره نشان می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم ‌زاده هریسی در این باره افزود: دشمن با تشکیل گروه‌های به ظاهر مسلمان؛ اما افراطی در جهان اسلام می‌خواهد زمینه را برای بی‌تفاوتی ملت‌ها نسبت به توهین به قرآن کریم فراهم کند، در حالی که امروز برای بسیاری از ملت‌ها روشن شده است که این گروه های افراطی هیچ نسبتی با اسلام ندارند./935/د101/س
ارسال نظرات