۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۲۷۷۳۸
امام جمعه سراب:

ابعاد شخصیتی شیخ صدوق بازگویی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب گفت: گرامی‎داشت یاد و نام شیخ صدوق وظیفه ای همگانی برای صاحب نظران و اندیشمندان است تا با شناساندن آثار ارزشمند این عالم شیعی به جوانان زمینه بهره‎مندی از این آثار را فراهم کنند.
امام جمعه سراب


حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، درباره روز بزرگداشت شیخ صدوق گفت: این بزرگ مرد تاریخ از سرامدان علوم اسلامی زمان خود بود.

وی افزود: هفته بزرگداشت شیخ صدوق فرصت خوبی است تا با ابعاد شخصیتی این بزرگوار آشنا شده و ابعاد وجودی شخصیت این عالم و دانشمند اسلامی برای نسل امروزی بازگویی شود.

امام جمعه سراب شخصیت و اندیشه شیخ صدوق را مایه مباهات و افتخار جهان اسلام عنوان و اظهار داشت: پدر بزرگوار شیخ صدوق از فقهای نامدارو مجتهدان خوش نام بود که دارای فرزند نمی شد؛ اما با وساطت نائب سوم امام زمان(عج) و دعای حضرت ولی عصر(عج) شیخ صدوق متولد و در طول زندگی خود منشأ خیر و برکت برای جامعه اسلامی شد.

حجت الاسلام اکرمی آثار به جا مانده از شیخ صدوق را بسیار حائز اهمیت و مفید برای نسل جوان کشور دانست و تصریح کرد: گرامی‎داشت یاد و نام شیخ صدوق وظیفه ای همگانی برای تمام صاحب نظران و اندیشمندان است تا با شناساندن آثار ارزشمند این عالم بزرگ دینی به جوانان زمینه بهره‎مندی از این آثار را فراهم کنند.

وی با نام بردن از کتاب الخصال شیخ صدوق به عنوان کتابی ماندگار و مفید برای آحاد مردم ابراز داشت: متأسفانه خانه های مردم از این‎گونه آثار خالی است.

امام جمعه سراب به جوانان توصیه کرد تا با تهیه کتاب الخصال شیخ صدوق آن را مطالعه کنند./949/پ202/س

ارسال نظرات