۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۲۶۸۰۴

سوگواره یاس نبوی در 51 امامزاده آذربایجان شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف اعلام کرد: همزمان با ایام فاطمیه سوگواره یاس نبوی در 51 امامزاده و اماکن مذهبی استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.
سوگواره یاس نبوی در 51 امامزاده آذربایجان شرقی برگزار می شود
حجت الاسلام نادری، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین اجرای صحیح نیت واقفین در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم ویژه و باشکوه عزاداران فاطمی با عنوان سوگواره یاس نبوی در 51 امامزاده و اماکن مذهبی آذربایجان شرقی برگزار می شود.

وی افزود: ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) واقامه عزای آن حضرت، تبیین ابعاد خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) بعنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت، ترویج فرهنگ وقف براساس اجرای نیات واقفین از اهداف برگزاری این مراسم است.

حجت الاسلام نادری از برپایی خیمه های معرفت با هدف پاسخ گویی به مسائل شرعی، مشاوره مسائل اخلاقی و خانوادگی در جوار امامزادگان استان خبر داد و گفت: ایستگاه‌های مشاوره وقف جهت ترغیب عزاداران به وقف جدید، ترویج و تبلیغ فرهنگ فاطمی حضرت زهرا (س) و برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع کتاب(خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) ) در امامزاده های شاخص و بقاع متبرکه استان از دیگر برنامه های این مرکز است.

وی با بیان این که سوگواره یاس نبوی از اول تا هشتم اردیبهشت برگزار می شود، افزود: به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت دخت نبی حضرت زهرا (س) نمایشگاه یاس نبوی همزمان با سایر شهرهای استان افتتاح شده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این که این نمایشگاه ها تا 8 اردیبهشت از ساعت4 بعد از ظهر تا پایان شب میزبان عموم علاقه‌مندان خواهند بود، گفت: صحنه غدیر خم، تقسیم بیت المال، جریان رحلت پیامبر اکرم (ص)، کوچه های بنی هاشم، قبرستان بقیع، بیت الاحزان منزل حضرت زهرا(س)، مسجدالنبی، باغ فدک از بخش های این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: سخنرانی مذهبی و عزاداری ویژه بانوان قبل از اذان مغرب و عشا، سخنرانی و عزاداری ویژه آقایان بعد از اذان مغرب و عشا برپایی غرفه عفاف و حجاب، قران و حدیث، غرفه پاسخ به سؤالات مذهبی، نمایش فیلم، برگزاری مسابقه حضوری از دیگر بخش های این نمایشکاه به شمار می رود./935/پ202/س

ارسال نظرات