۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۲۶۵۲۳
برای سال تحصیلی 91-92؛

نام نویسی آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر پذیرش و تحقیقات حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه علمیه خراسان با چشم‌اندازی نوین، از میان برادران و خواهران علاقه‌مند به تحصیل در حوزه، جهت تحصیل تمام وقت در مدارس علمیه مشهد و شهرستان‌های خراسان برای سال تحصیلی 91-92 ثبت نام می کند.
ورودي حوزه علميه خراسان
حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد، مسؤول دفتر پذیرش و تحقیقات حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان میراث‌داران اسلام و سربازان امام زمان(عج) همواره در تلاش بوده‌اند تا با عزمی جزم و استمداد از پروردگار متعال در دو بعد علم و تقوا سرآمد باشند.

وی افزود: حوزه علمیه خراسان نیز با این رویکرد و با چشم‌اندازی نوین، از میان برادران و خواهران متدین، متعهد و نخبه علاقه‌مند به تحصیل در حوزه، جهت تحصیل تمام وقت در مدارس علمیه مشهد و شهرستان‌های خراسان در سال تحصیلی آینده، ثبت نام می‌نماید.

وی در خصوص اهداف پذیرش برادران در حوزه علمیه خراسان گفت: پذیرش طلاب برادر در سال تحصیلی جدید با اهدافی همچون فراگیری علوم پایه و مقدمات، فهم عمیق علوم و معارف اسلامی بر اساس قرآن و مکتب اهل بیت، تربیت عالمان صاحب نظر در رشته‌های علوم اسلامی، تولید علم و اندیشه ناب اسلامی، تأمین نیازهای فرهنگی و پژوهشی و پرورش اندیشمندان حوزه و جوامع اسلامی انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد خاطرنشان کرد: این دوره‌ها شامل چهار مقطع تحصیلی سطح یک تا چهار است. مقطع مقدماتی که به صورت تمام وقت است و مدت آن به صورت متوسط شش سال است، مقطع تکمیلی اول که به طور متوسط دو سال است، مقطع تکمیلی دوم که این مقطع نیز دو سال طول خواهد کشید و در آخر مقطع عالی که به مدت هشت سال به طور متوسط خواهد بود.

وی به بخش خواهران نیز اشاره کرد و گفت: تربیت معلم قرآن، احکام و معارف اسلامی در حد مقدماتی، تربیت مدرس برای حوزه‌ها و مدارس علمیه خواهران و تربیت مبلغ به منظور ترویج فرهنگ معارف دینی در سطح عمومی از اهداف پذیرش خواهران در حوزه علمیه خراسان است.

وی تصریح کرد: داوطلبان مقاطع کاردانی و بالاتر پس از ثبت نام در زمان اعلام شده بر اساس معدل کل حداقل 12 و قبولی در مصاحبه، بدون آزمون پذیرش خواهند شد. حافظان کل قرآن کریم نیز بدون آزمون و فقط با مصاحبه می‌توانند وارد حوزه علمیه خراسان شوند.

وی با تأکید بر این که تحصیل در مدارس علمیه به‌صورت تمام وقت است، گفت: پذیرش قطعی برادران منوط به کسب نمره قبولی در امتحاناتی است که پس از سه ماه تحصیل در حوزه از طلبه به عمل می‌آید و پذیرش قطعی خواهران مشروط به کسب معدل (14) در پایان ترم اول در حوزه برای مقطع دیپلم و در امتحانات سال اول تحصیلی برای مقطع سیکل است.

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد تصریح کرد: داوطلبان برادر مقطع راهنمائی شهرستان‌های خراسان (رضوی، جنوبی و شمالی، به جز شهرستان مشهد) که قصد تحصیل در مشهد را دارند باید معدل مدرک تحصیلی آنان از 18 به بالا باشد و یا رتبه یک تا 50 را در آزمون کسب نمایند.

وی در پایان تأکید کرد: ثبت نام به‌ صورت اینترنتی از روز 20 فروردین آغاز شده است و تا 31 اردیبهشت ادامه خواهد داشت و این مهلت تمدید نخواهد شد.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاع بیشتر و دریافت دفترچه ثبت‌نام به نشانی www.hozehkh.com مراجعه کرده و یا با شماره ‌های 2237595-0584 برای خراسان شمالی، 4424331-0561 برای خراسان جنوبی، 2008336-0511 برای خراسان رضوی (برادران) و 2008264-0511 برای خراسان رضوی (خواهران)، تماس بگیرند./931/پ201/س
ارسال نظرات