۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۳۰۳

زندگی نامه شهدای روحانی استان اردبیل منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب زندگی نامه 37 شهید طلبه و روحانی استان اردبیل با عنوان « علمداران عشق» در اردبیل تدوین و منتشر شد.
شهداي روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام علی نجاری، دبیر ستاد بزرگداشت شهدای روحانی اردبیل، امروز در جمع اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی استان اظهار داشت: تهیه و تدوین کتاب زندگی‌نامه 37 شهید روحانی استان اردبیل با عنوان « علمداران عشق » به پایان رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: این کتاب در 500 صفحه با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و در راستای شناساندن سیره و منش زندگی شهدای طلبه و روحانی حوزه های علمیه استان تهیه و تدوین شد.

حجت الاسلام نجاری با بیان اینکه کتاب « علمداران عشق » مرجعی برای شناخت شهدای روحانی استان اردبیل است، گفت: امید است؛ برگزاری کنگره شهدای روحانی استان اردبیل نقطه آغازی برای آشنایی قشر جوان جامعه با خدمات روحانیت در دوران دفاع مقدس باشد.

وی از چاپ و انتشار چهار تمبر ویژه روحانیان شهید استان اردبیل خبر داد و افزود: برای برگزاری این کنگره اقدام به راه‌اندازی سایت شهدای روحانی با عنوان علمداران عشق کردیم و در کنار آن آماده انتشار و تهیه فیلم مستندی در مورد شهدای روحانی استان هستیم.

دبیر ستاد بزرگداشت شهدای روحانی استان اردبیل نصب یادمان شهدای روحانی اردبیل در میدان مصلای شهر اردبیل، انتشار کتاب زندگی‌نامه شهدای روحانی، نصب تصاویر شهدای روحانی به صورت کاشی‌کاری در مدارس علمیه استان و همچنین تهیه سرود ویژه شهدای روحانی با همکاری بسیج دانش‌آموزی را از اقدامات این ستاد برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوزه های علمیه بیش از چهار‌هزار روحانی شهید از سراسر استان‌های کشور تقدیم اسلام کرده‌اند، گفت: آمار شهدای روحانی گویای این واقعیت است که روحانیت نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز برای مقابله با دشمنان اسلام و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی پیشرو و همیشه در صحنه‌ است.

حجت الاسلام نجاری با تاکید بر تبیین نقش تبلیغی و رزمی روحانیان در جبهه های حق علیه باطل اظهار داشت: تعداد شهدای روحانی در مقایسه با شهدای دیگر اقشار جامعه بسیار بالاست که این امر نشان از عمل گرایی و مجاهدت روحانیت در نمظام اسلامی ایران دارد.

به گفته دبیر ستاد بزرگداشت شهدای روحانی استان کتاب « علمداران عشق » همزمان با برگزاری نخستین کنگره شهدای روحانی استان اردبیل طی دو ماه آینده رونمایی خواهد شد./935/ن 602/س
ارسال نظرات