۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۲۶۲۰۷
به دلیل توهین به امام زمان؛

نویسنده کویتی به هفت سال حبس محکوم شد

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کویتی به دلیل توهین به عقاید شیعیان و اعتقاد مهدویت به هفت سال حبس محکوم شد.
محمد المليفي نويسنده سني کويت
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد الملیفی، نویسنده کویتی که در مقاله به عقاید شیعیان خصوصا عقیده مهدویت توهین کرده بود از سوی یکی از دادگاه های این کشور به 7 سال حبس محکوم شد.

این نویسنده کویتی که با انتشار مقاله ای به شیعیان توهین کرده و موجبات خشم پیروان اهل بیت (ع) را بوجود آورده بود علاوه بر 7 سال حبس به پرداخت 5551 دینار نیز محکوم شد.

انتشار خبرهای کذب علیه شیعیان، تلاش برای گسترش فتنه های مذهبی و توهین به احمد لاری، نماینده شیعه پارلمان کویت از اتهامات این نویسنده است.

وی پیش از این به 21 روز حبس در زندان مرکزی محکوم شده بود که با قرار گذاشتن وثیقه ای 1000 هزار دیناری از زندان آزاد شد.

گفتنی است انتشار مقاله محمد الملیفی علیه شیعیان و توهین به ساحت مقدس امام زمان (عج) موجی از خشم و اعتراض را از سوی پیروان اهل بیت (ه) در این کشور در پی داشت.

شیعیان کویت بلافاصله پس از انتشار این مقاله به خیابان ها آمده و با تجمع در برابر ساختمان مجلس در میدان الاراده کویت، این اقدام را محکوم کردند.

علما و نمایندگان شیعه پارلمان کویت نیز با اعتراض شدید به توهین الملیفی به امام زمان (عج) بر لزوم برخورد قاطع دولت با این نویسنده موهن تاکید کردند.

نمایندگان وهابی پارلمان کویت که از توهین این نویسنده به عقاید شیعیان به شدت خشنود بودند به شدت از این نویسنده حمایت کرده و اظهار داشتند که بازداشت و محاکمه وی برخلاف دموکراسی است.

این در حالی است که تابعیت شیخ یاسر الحبیب از روحانیون شیعه این کشور به دلیل توهین به عایشه همسر پیامبر (ص) لغو شده بود./980/ب902/گ
ارسال نظرات