۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۲۵۸۵۷
امام جمعه آذرشهر:

افراط و تفریط آغاز انحراف و بدعت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آذرشهر با اشاره به نقش روحانیان در ترویج مبانی اصیل اسلامی و شیعی گفت: افراط و تفریط آغاز انحراف و بدعت است.
حجت الاسلام قره سيدي، امام جمعه آذرشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میرعلی اکبر قره سیدی، امام جمعه آذرشهر، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی این شهر که با حضور مسؤولان و متولیان فرهنگی و دینی همراه بود، اظهار داشت: فرهنگ عمومی جامعه بایستی مبتنی بر آموزه های دینی و ارزشی باشد، با وجود الگوهای مذهبی نباید به دنبال فرهنگ وارداتی غرب بود.

وی با تاکید بر این که مبنای تمام احکام اسلام در جهت تکامل و سعادت واقعی انسان ها است، خاطرنشان کرد: مبانی اسلام مبتنی بر فطرت پاک بشریت است، از این رو همواره با موج اسلام گرایی در سراسر جهان رو به رو بوده ایم.

حجت الاسلام قره‌سیدی با بیان این که تبلیغ مبانی دینی اصول و شرایط خاص خود را دارد، گفت: در ترویج فرهنگ و احکام دین نباید افراط و تفریط صورت گیرد، چرا که این روش ها به تدریج به بدعت و سنت های غیر واقعی تبدیل خواهد شد.

امام جمعه آذرشهر با اشاره به نقش روحانیان در ترویج مبانی اصیل اسلامی و شیعی گفت: روحانیان می توانند با معرفی الگوهای اسلامی در عمل آیات، روایات و روش و منش زندگی ائمه معصومین(ع) را برای عموم مردم تبیین کنند، امروز جامعه به دنبال معنویت و جستجوی حقیقت هستی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در ویژه برنامه های گرامیداشت ایام ولادت و شهادت ائمه معصومین (ع) باید فلسفه و رسالت آن بزرگواران تعریف و بازگو شود، صرف خوشحالی و یا گریه برای آن بزرگواران معرفت به همراه نخواهد داشت.

حجت الاسلام قره‌سیدی با تاکید بر اینکه سیره و منش زندگی ائمه اطهار به ویژه حضرت فاطمه(س) برای نسل امروز جامعه با روش های جوان پسند و جذاب تبیین شود، گفت: موانع موجود در تبلیغ گسترده احکام دینی و ارزش های فرهنگی باید توسط کارشناسان و دین شناسان به موقع شناسایی شده و چاره اندیشی شوند که در میان روحانیان رسالت اصلی را بر عهده دارند.

امام جمعه آذرشهر مسؤولیت علمای دینی در پاسخگویی به نیاز معنوی جامعه را بسیار خطیر ارزیابی کرد و افزود: با توجه به پیشرفت های سریع علم و دانش و اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری، ابتکار عمل در پاسخ به سؤالات و شبهات دینی و فرهنگی جامعه، به خصوص قشر جوان و نوجوان یک ضرورت است.

همچنین حجت الاسلام احد محمودزاده، رییس تبلیغات اسلامی آذرشهر با ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز در سال گذشته اظهار داشت: هم اکنون 107 هیات مذهبی در مناطق شهری و روستایی آذرشهر فعالیت می کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات