۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۲۵۰۵۸
استاد حوزه علمیه دزفول:

آسیب رساندن به منابع طبیعی نوعی حق الناس است

خبرگزاری رساـ استاد حوزه علمیه دزفول آسیب رساندن انسان به منابع طبیعی را نوعی حق الناس دانست و اظهار داشت: منابع طبیعی برای همه مردم است و برای همه زمان‌هاست و حق تخریب آن را ندارد؛ چرا که چرا که با این عمل وقیحانه دیگران را از این نعمت الهی محروم می کنیم.
طبيعت
حجت الاسلام مرتضی بیگدلی استاد حوزه علمیه دزفول در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز زمین پاک،‌ اظهار داشت: منابع طبیعی برای همه مردم است و برای همه زمان‌هاست و حق تخریب آن را نداریم.

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به اینکه همه مردم حق استفاده از منابع طبیعی را دارند، بیان داشت: تخریب منابع طبیعی به نوعی حق‌الناس محسوب می‌شود؛ چرا که با این عمل وقیحانه دیگران را از این نعمت الهی محروم می کنیم.

وی تأکید کرد: منابع طبیعی جزء روشن‌ترین راه‌های خدا برای کسب معرفت است که انسان را به سوی خداوند متعال راهنمایی می‌کند.

این مقام مسؤول با بیان این که اینکه منابع طبیعی برای آینده کشور نوعی ضمانت است، گفت: باید تلاش کرد تا منابع طبیعی به بهترین وجه حفظ شوند؛ چرا که آینده جهان به سوی استفاده از منابع طبیعی به پیش می شود و هم اکنون ذخایر انرژی جهان در حال پایان است.

حجت الاسلام بیگدلی تصریح کرد: عالم طبیعت جلوه ای از قدرت الهی است که باید به شکرانه این نعمت‌ها و مهرورزی خداوند وفادار باشیم و در حفظ و توسعه آن‌ها بکوشیم.

استاد حوزه علمیه دزفول اظهار داشت: امام صادق در حدیثی گرانبار بیان می کند که « محل زندگی انسان به سه چیز وابسته است که این‌ها هوای پاکیزه، آب فراوان، سرشار و گوارا و زمین قابل کشت است »؛ از این رو مردم شیعه و مسلمان ایران باید با تعصی از این کلام گهربار در حفظ و نگهداری منابع طبیعی کوشا باشند./9465/ت303/ص
ارسال نظرات