۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۲۴۶۱۸

چند خبر انتخاباتی از استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ فعالیت یک هزار و ۱۶۰ شعبه اخذ رای در استان اردبیل و تشکیل 49 پرونده قضایی انتخاباتی در اردبیل از مهمترین اخبار کوتاه انتخاباتی این استان است.
انتخابات


به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، عباس دست باز، سرپرست معاوت سیاسی امنیتی استانداری اردبیل از فعالیت یک هزار و ۱۶۰ شعبه اخذ برای جمع آوری آرای مردم در استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: 422 شعبه از این تعداد شهری و 737 شعبه روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه های انتخابیه شهری 409 شعبه ثابت و 13 شعبه سیار هستند که 9 شعبه از این تعداد نیز در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین و چهار شعبه سیار نیز در سایر شهرستان های استان آماده اخذ آرای مردم بودند.

دست باز با اشاره به فعالیت شعب سیار روستایی در روستاهای استان در ساعات و مکان های مشخص شده، از جمع آوری آرای جمعیت روستاهای کوچک و کم جمعیت استان توسط این شعب سیار خبر داد.

سرپرست معاوت سیاسی امنیتی استانداری اردبیل از فعالیت حدود 24 هزار نفر به صورت مستقیم در شعب اخذ رای ثابت و سیار درسطح استان خبر داد.

وی از رقابت 54 نفر از کاندیداها در سطح استان اردبیل خبر داده و افزود: 25 نفر در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، 12 نفر از حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار، هشت نفر از حوزه انتخابیه مشگین شهر ، چهار نفر ز حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و پنج نفر از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر در حال رقابت برای ورود به مجلس نهم شورای اسلامی از استان اردبیل هستند.

شعب اخذ رای در استان اردبیل با ازدحام جمعیت مواجه اند

بر اساس گزارش های رسیده از خبرنگار رسا در اردبیل، دقایق پایان انتخابات مجلس نهم، اغلب شعب اخذ رای در حوزه های انتخابیه استان اردبیل با ازدحام جمعیت مواجه شدند.

این در حالی است که بسیاری از مردم اردبیل و دیگر شهرستان های استان با توجه به بارش برف و برودت آب و هوا بعد از ظهر اقدام به شرکت در انتخابات کرده اند.

گفتنی است، هم اکنون در برخی از شعب اخذ رای صف های طولانی از مردم مشاهده می شد که بنا به اعلام فرمانداری اردبیل، کار رای گیری تا آخرین نفر ادامه داشته است.

بارش برف تعللی در روند انتخابات ایجاد نکرد

ذبیح‌الله عبداللهی، فرماندار شهرستان خلخال در بازدید از شعب اخذ رای این شهرستان اظهار داشت: عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان خلخال زمینه انتخابات پر‌شور را در این شهرستان فراهم کرده‌اند و بارش برف هیچ مشکلی را در روند سالم انتخابات ایجاد نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون راهداران در تلاش هستند تا جاده‌ها را پاکسازی کرده و برای تردد خودروهای انتخاباتی آماده کنند، گفت: ما حتی در دور‌ترین مکان و صعب‌العبور‌ترین روستاهای شهرستان خلخال نیز صندوق‌های ثابت و سیار اخذ رای را مستقر کرده‌ایم که امیدواریم انتخاباتی پر‌شور را شاهد باشیم.

فرماندار خلخال در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری انتخابات را یکی از مظاهر اجرای اصلح دموکراسی در کشور اعلام کرد و افزود: ملت ما با حضور آگاهانه خود زمینه را طوری فراهم کرده‌اند که هیچ خللی به ویژه در این انتخابات مشاهده نمی‌شود و از همین جا اعلام می‌کنیم دوربین‌های استکبار حیرت‌زده از این حضور هستند.

عبداللهی ادامه داد: شرکت در انتخابات امری واجب، تکلیف الهی و حرکتی سرنوشت‌ساز در تاریخ ملت است و مردم ما حق دخالت هیچ حزب و گروهی را در این سرنوشت نمی‌دهند.

گفتنی است، بارش برف که از ساعاتی پیش در خلخال آغاز شده که موجی از سرما و برودت را در این شهرستان را موجب شده است.

تشکیل 49 پرونده قضایی انتخاباتی در اردبیل

احمد عظیمی‌سرابی، مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استان اردبیل گفت: از آغاز تبلیغات تاکنون 49 پرونده قضایی انتخاباتی در اردبیل تشکیل شده است.

وی در نشست با خبرنگاران ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار داشت: در حوزه استان اردبیل تاکنون هیچ مشکل خاصی در انتخابات مشاهده نشده و تنها 49 پرونده قضایی انتخاباتی که تنش بین طرفداران کاندیداها بوده است، روی داده است.

عظیمی‌سرابی با اشاره به این‌که 30 پرونده تنها در حوزه شهرستان پارس‌آباد و بیله‌سوار روی داده است، تصریح کرد: ما در این دوره از انتخابات با سیستم مکانیزه سعی کردیم جلوی بسیاری از تخلفات را گرفته و اجازه هیچ‌گونه تحرک تخلفاتی را به کسی ندهیم.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استان اردبیل خاطر نشان کرد: ‌از 49 پرونده فوق تنها یک نفر تحت نظر است و ما با رسیدگی به این تخلف حکم را صادر می‌کنیم./935/پ203/س

ارسال نظرات