۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۲۳۸۴۶
ائمه جمعه خوزستان تأکید کردند؛

حضور در انتخابات راه‌ حراست از دستاوردهای نظام

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح کردند که حضور حداکثری مردم در انتخابات یک اصل راهبردی است و برای حفظ دستاوردهای نظام مردم باید حضوری گسترده و با شکوه داشته باشند.
انتخابات انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: مردم ایران اسلامی همیشه در صحنه های انقلاب، حساسیت های موجود در جامعه را درک کرده و مواظب شیطنت های دشمنان این انقلاب هستند.

استاد حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: همه کفار و استکبار جهانی هم اکنون در امپراتوری های رسانه ای خود پول های زیادی را خرج می کنند تا مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد و ناامید کنند.

این مقام مسؤول حضور گسترده مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دشمن شکن خواند و گفت: باید مردم هر چه با شکوه تر در انتخابات آینده مجلس شرکت کنند تا دشمنان در رسیدن به اهداف شوم خود نامید شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش با اشاره به معیارهای اصلح بودن نامزدهای انتخاباتی عنوان داشت: اصلح کسی است که نسبت به سایر رقبای انتخاباتی بیشترین شرایط را داشته باشد.

حجت الاسلام امام در ادامه خطبه های نماز جمعه افزود: از ملاک های مهم یک نماینده اصلح ولایتمداری، امانتداری، توانایی، دانش و آگاهی، قاطعیت در اجرای قوانین، تدبیر و آینده نگری، پرهیز از اسراف، کوشا در جلب منافع ملت و دلسوزی نسبت به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است.

امام جمعه شوش، نامزدها و هواداران آنان را به پرهیز از تخریب دیگران، سفارش کرد و گفت: از نامزد خود طرفداری کنید، اما دیگران را تخریب نکنید و همه خدمات را زیر سوال نبرید.

وی تاکید کرد: نباید با شایعات و تهمت ها فضای انتخابات را خراب کرد، لذا نامزدهای انتخابات به هوادران خود سفارش کنند، اگر اختلاف نظری وجود دارد، موجب نزاع و درگیری نشود.

استاد حوزه علمیه خوزستان در پایان خطب های نماز جمعه این هفته، بر لزوم پرهیز از اسراف در تبلیغات تأکید کرد و اظهار داشت: نامزدها در تبلیغات خود از کانون های قدرت و ثروت کمک نگیرند و خود را وام گیر آنان نکنند.

هر رأی مردم در انتخابات تیری به سوی دشمن است

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای امام علی(ع) برگزار شد، بیان داشت: مردم باید مراقب شایعه پراکنی های دشمنان در این موقعیت حساس باشند؛ چرا که آنان می خواهند با این شایعات، حلاوت و شیرینی انتخابات را در کام مردم تلخ کنند.

استاد حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: نامزدهایی که به عرصه انتخابات وارد شده و وظیفه سنگین انتخابات را به عهده گرفته اند و هوادارانشان بیش از بقیه به تقوای الهی نیاز دارند که امیدواریم خداوند به همه ما توفیق رعایت تقوا را عطا کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول گفت: انتخابات و شرکت در این عرصه سیاسی و اجتماعی برای آحاد ملت شریف ایران یک وظیفه دینی و ملی است و هر کس که به هر دلیل در انتخابات شرکت نکند خود را از سهیم شدن در سرنوشت آینده مملکت خود محروم کرده است.

امام جمعه دزفول با اشاره به مشخصات فرد اصلح در انتخابات افزود: نماینده مجلس باید متدین، دلسوز، خدمتگزار، متعهد به ارزش های انقلاب و آرمان های رهبری باشد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهار داشت: اگر مردم نسبت به افراد تأیید شده شناخت ندارند باید از افراد دلسور و متدین تحقیق کنند و به شناخت کاملی از کاندیداها به دست آورند.

وی گفت: جامعه روحانیت از هیچ کدام از کاندیداها نامی نبرده است زیرا موضع روحانیان تبیین معیارها و ملاک های نماینده اصلح و حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول حضور حداکثری مردم در انتخابات و شناخت فرد اصلح و انتخاب شدن او را مهم ترین مسأله در انتخابات دانست و گفت: حضور حداکثری مردم و انتخاب فرد اصلح دشمن را مأیوس خواهد کرد.

وی تصریح کرد: کسی که وارد مجلس شورای اسلامی می شود باید مصالح کشور را به منافع شخصی ترجیح دهد و خود را برای کشورش فدا کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به وظیفه خطیر شورای نگهبان در تأیید صلاحیت کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: از مدت ها پیش علیه شورای نگهبان جو سازی شده بود؛ اما شورای نگهبان با همه جانبه نگری و قانون مندی با تلاش شبانه روزی سه هزار و 444 نفر را در کل کشور تأیید صلاحیت کردند که جای تقدیر و قدردانی دارد.

این استاد حوزه علمیه خطاب به کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در هنگام تبلیغات وضعیت حساس کشور، تحریم ها، بیداری اسلامی و تهدیدهای نظامی را در نظر داشته باشید؛ چرا که دشمن با همه توان خود در عرصه جنگ نرم وارد شده است.

امام جمعه دزفول اظهار داشت: داوطلبان باید در گفتار و سخن مواظب باشند و برای کسب رأی به تخریب و بازگو کردن نقطه ضعف های دیگر داوطلبان نپردازند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به هشتم اسفند ماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی بیان داشت: تربیت اسلامی یکی از الویت های بالای کشور اسلامی ماست و اگر بتوانیم دختران و پسران خود را به خوبی تربیت کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: پیامبر فرموده که فرزندان خود را بر سه خصلت محبت پیامبر ،محبت اهل بیت و قرآن خواندن تربیت کنید.

حفظ دستاوردهای نظام با حضور در انتخابات محقق می شود

حجت‌الاسلام عبدالحسن بهبهانی‌پور امام جمعه هندیجان در خطبه های نماز جمعه این هفته ، اظهار داشت: حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، هویتی جدید و قوی پیدا خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه افزود: انتخابات مسأله بسیار مهمی در نظام مقدی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و بر این اساس باید بر شرکت در آن همت گذاشت.

امام جمعه هندیجان تصریح کرد: اصول انتخاباتی باید در میان کاندیدا رعایت شود و نامزدها باید بدون تهمت زدن به رقبا گام در مسیری هموار و فضایی سالم بگذارند.

وی افزود: مردم در تکامل این مسیر باید با آگاهی، شناخت و درک درست و صحیح از واقعیت‌های کاندیدا سعی در انتخابی اصلح داشته باشند.

حجت الاسلام بهبهانی‌پور با اشاره به مسأله ردصلاحیت برخی از نامزدهای انتخاباتی مجلس عنوان داشت: رد صلاحیت برخی نامزدها بدین معنا نبوده که آنها افرادی بی ‌صلاحیت در امور هستند و نباید آنها را مورد بی‌احترامی و تحقی قرار داد.

خطیب جمعه هندیجان با بیان اینکه آحاد مردم وظیفه دارند با حضور گسترده در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی از بروز فتنه سال 88 جلوگیری کنند، تأکید کرد: انتخابات در نظام اسلامی یک فرایند مردمی را طی می‌کند که این حضور دارای اضلاع گوناگونی اجرایی و نظارتی است که هر یک مبین نقش تأثیرگذار مردم هستند.

وی اظهار داشت: مردم برای انتخاب و برای به میدان آوردن توانمندی‌های این نظام پای همه چیز ایستاده درست مانند دوران دفاع مقدس که بدون اعتقادات و قلب پر از ایمان مردم به هیچ وجه پیروزی ممکن نبود.

رییس شورای فرهنگ عمومی هندیجان با اشاره به اینکه دشمنان تلاش دارند تا پیشرفت‌ها و اتحاد و انسجام ملت ایران را در همه سطوح کمرنگ جلوه دهند، گفت: در راهپیمایی 22 بهمن امسال دیدیم که ملت ایران چگونه با حضور یکپارچه خود، پایبندی‌اش به ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند.

وی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته هندیجام اظهار داشت: در 12 اسفندماه امسال بیش از پیش شاهد حضور گسترده اقشار مختلف شهروندان هندیجانی در پای صندوق‌های رأی بوده و در این مسیر شاهد تجددی بیعتی مجدد با آرمان‌های مقدس ولایت و نظام خواهیم بود.

حضور حداکثری مردم در انتخابات یک اصل راهبردی است

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی خطیب جمعه خرمشهر در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خرمشهر با اشاره به نزدیک شدن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم باید آگاهانه در پای صندوق‌های رای حاضر شوند در انتخاب فرد اصلح دقت کنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت انتخابات افزود: با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری انتخابات مصون بخش انقلاب اسلامی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید زمینه را برای حضور مردم در پای صندوق‌های را را مهیا کنیم که بنا به بیانات و توصیه‌های مقام معظم رهبری با توجه به شرایط ویژه منطقه و جهانی اقتضا می‌کند که با تمام قدرت حضور حداکثری را در پای صندوق‌های رای داشته باشیم تا مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر تصریح کرد: هوشیاری مردم بسیار مهم است و بیشترین آمار هر شهرستان در صندوق‌های رأی بیانگر اهمیت مردم در تعیین سرنوشت خود است.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: باید دقت بسیاری در انتخاب کاندیدای مجلس کرد و هر کاندیدایی که از فیلتر شورای نگهبان می‌گذرد بدین معنی نیست که تمام ویژگی‌های آن مورد تایید نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه خرمشهر در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، بیان داشت: یک فرد اصلح شش ویژگی و شاخصه باید داشته باشد که در ابتدا باید متدین، انقلابی، مردمی، بصیر، اعتقاد به رهبری و در تمام رفتارهای خوب را از خود نشان داده است که انشاءالله مردم غیور خوزستان در 12 اسفند با مشارکت حداکثری و آگاهانه خود افراد کارآمدی را وارد صحن علنی مجلس کنند.

نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات خود از شعارهای بی پایه و اساس خود داری کنند

حجت‎الاسلام سید علی موسوی‎دهموردی، امام جمعه موقت بهبهان در خطبه‎های نماز جمعه این هفته بهبهان، با تبریک به مناسبت روز به همه مهندسان ایرانی اظهار داشت: مهندسان ایرانی با توکل بر خداوند و تلاش فراوان توانسته‎اند قله‎های رفیع علم و پیشرفت را فتح کرده و حرف بسیاری در دنیای مهندسی امروز دارند.

وی به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و گفت: خانواده‎های ما باید از روز نخست، فرزندان خود را با استناد و تکیه بر تربیت اسلامی، تربیت کرده و امور تربیتی آنها را طبق فرامین اسلامی پیش برند.

حجت الاسلام موسوی‎دهموردی خاطرنشان کرد: مدرسه نیز به عنوان خانه دوم فرزندان جامعه، باید نسبت به امور تربیتی دانش‎آموزان بیش از پیش توجه داشته و با توجه به تهاجم‎های فرهنگی دشمن هدفمندتر اقدام کنند.

امام جمعه موقت بهبهان در ادامه خطبه‎های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن زمان تبلیغات کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: همه نامزدها در برنامه‎های تبلیغاتی خود تنها به معرفی خود و برنامه‎هایشان پرداخته و از تخریب دیگر نامزدها، نظام و دولت‎ها به طور جد پرهیز کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین آنها در قبال شعارها و سخنان خود مسؤول بوده و باید شعارهایی را مطرح کنند که در صورت راهیابی به بهارستان، بتوانند آنها را اجرا کنند در غیر این صورت در پیشگاه مردم و خداوند مسؤول هستند.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که همه باید در صحنه انتخابات حاضر شوند، تأکید کرد: دشمنان انقلاب برای این انتخابات نقشه‎های فراوانی کشیده‎اند که همه باید با حضور در صحنه و پای صندوق‎های رای آنها را سرکوب کرده و نقشه‎هایشان را نقش بر آب کنند.

حجت الاسلام موسوی دهموری تصریح کرد: هر کس آینده نظام، جامعه و شهرش برای او مهم باشد در این انتخابات شرکت کرده و کسی که خود را به بی‎تفاوتی بزند، نسبت به عملکرد خود مسؤول خواهد بود.

امام جمعه موقت بهبهان در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته به دستگیری سارقان مسلح طلافروشی در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: جا دارد از تلاش‎های نیروی انتظامی در راستای دستگیری این سارقان در مدت زمان کمی تشکر کرده و از آنان قدردانی کنیم زیرا سرعت عمل آنان، راه را بر دیگر سارقان خواهد بست./9465/ز503/س
ارسال نظرات