۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۳۸۳۰
امام جمعه شهر کرد:

مردم از آزمون 12 اسفند سربلند بیرون می آیند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرد،‌ ضمن توصیه به نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به رعایت موازین شرعی و اخلاق انتخاباتی، پیش بینی کرد که مردم حضوری پرشور و چشمگیر در این انتخابات داشته باشند.
مردم از آزمون 12 اسفند سربلند بیرون می آیند
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جایگاه مهم ترین نهاد قانون گذاری کشور را بسیار برجسته و مهم توصیف کرد.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی برای مجلس شورای اسلامی جایگاه رفیعی در نظر گرفته شده است، اسلامیت و جمهوریت را دو رکن مهم و لا ینفک انقلاب دانست و تاکید کرد: مردم نقش اساسی در نظام دارند و باید نقش مشارکتی خود را در تمامی عرصه ها ایفا کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه‌ باید جایگاه هایی برای این خلاقیت و نقش آفرینی مشخص شده باشد، افزود: از جمله جایگاه هایی که مردم باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند،‌ مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه جمهوریت و اسلامیت دو مقوله درهم آمیخته است،‌ گفت: مردم در حکومت اسلامی زمینه ساز اجرای احکام اسلام هستند، ‌اگر مردم نباشند زمینه اجرایی شدن احکام اسلام فراهم نمی شود، از این رو نظام باید به هر دو توجه عمیق داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه‌ با اشاره به سخن معروف حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است، افزود: ایشان زمینه های حضور مردم را فراهم کردند و همواره مردم را ترغیب و تشویق به حضور می کردند و از آنها می خواستند که نقش خود را در نظام اسلامی ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در شهر کرد از مجلس به عنوان زمینه ساز اجرای احکام در جامعه یاد و تصریح کرد: مردم به هر میزان به این نقش وقوف داشته باشند و بدانند اگر بخواهند احکام در جامعه عملیاتی شود لازمه آن این است که مجلسی قوی و کارآمد داشته باشند و نمایندگی اسلام شناس و توانمند انتخاب کنند تا آنها زمینه رشد جامعه اسلامی را فراهم نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای، اظهار داشت: به هر میزان جمهوریت و جنبه مردمی نظام قوی تر باشد بر استحکام پایه های انقلاب افزوده می شود.

وی در ادامه نامزدهای انتخابات را به رعایت اخلاق انتخاباتی توصیه کرد و گفت: نظام اسلامی ما نشات گرفته از مبانی دینی است و اخلاق اسلامی بایستی در جای جای نظام خودنمایی کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شهر کرد افزود: ما می خواهیم اسلام و موازین شرعی را در این مقطع به نمایش بگذاریم و مظاهر اسلامی را به جهان بشری نشان دهیم، یکی از مظاهر آن رعایت اخلاق است که در همه عرصه ها جایگاه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه همه باید به اخلاق سیاسی و انتخاباتی پایبند باشند، اظهار داشت: اگر موازین اسلامی را در عرصه های مختلف رعایت کنیم هیچ مشکلی پیش‌ نخواهد آمد، نیازی نیست که افراد خود را به آب و آتش بزنند و به هر وسیه ای متمسک شوند تا رای جمع کنند این مشروع نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: رایی مشروع است که انسان خود را عرضه و برنامه ها و توانمندی های خود را تشریح کند،‌ نباید با قیمت گناه و نافرمانی دین و هتک حرمت دیگران و خرج کردن بی حساب و کتاب وارد مجلس شورای اسلامی شد، اینها با مسؤولیت پذیری در اسلام موافق نیست.

امام جمعه شهر کرد با تحسین وفاداری فوق العاده مردم به انقلاب اسلامی و آرمان های والای آن، بیان داشت: مردم به حول و قوه الهی در آزمون های مختلف امتحان خوبی داده و همواره سربلند بوده اند و در این آزمون نیز قطعا با حضور چشمگیر خود دشمنان را در توطئه هایشان ناکام خواهند گذاشت. /924/ت302/ج
ارسال نظرات