۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۲۳۴۹۷

مجلس بزرگداشت شهدای 29 بهمن برگزار شد

خبرگزری رسا ـ مجلس بزرگداشت یاد و خاطره شهدای قیام تاریخی 29 بهمن سال 1356 تبریز با حضور اقشار مختلف برگزار شد.
قيام 29 بهمن تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مجلس بزرگداشت یاد و خاطره شهدای قیام تاریخی 29 بهمن سال 1356 تبریز با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های شهدا، بازاریان، روحانیان، مسؤولان و کارمندان نهادها و ادارات دولتی و دانشگاهیان تبریز در مسجد آیت الله انگجی برگزار شد.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در سخنانی با تاکید بر اینکه خون شهدای قیام 29 بهمن اضمحلال رژیم ستمشاهی را امضاء کرد، اظهار داشت: اهمیت این قیام خونین با توجه به فضای خفقان آن دوران بیش از گذشته نمایان خواهد شد.

وی نتایج و ثمرات قیام مردم تبریز را نخستین حلقه سرنگونی رژیم پهلوی دانست و خاطر نشان کرد: مردم ولایت مدار و آگاه به زمان تبریز همواره در طول تاریخ کشور نشان داده اند که هیچگاه اجازه هتک حرمت به مقدسات خود را به دشمنان نداده و نخواهند داد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: مردم آذربایجان و سراسر کشور نتایج این قیام مقدس را در طول دوران مبازرات انقلابی و همچنین دوران هشت ساله دفاع مقدس و امروز در عرصه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی به خوبی مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام حاجی زاده قیام 29 بهمن را نمونه ای از ظلم ستیزی ملت در برابر زورگویی های استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: مردم آذربایجان به ویژه تبریز در طول تاریخ از پیش قراولان مبارزات آزادی خواهی بوده اند، البته نقش علمای تبریز در نهضت مبارزه با ستمشاهی کم نظیر بوده است.

وی با تشریح نقش شهید آیت الله قاضی طباطبایی در قیام 29 بهمن ماه گفت: این قیام مردمی یکی از ریشه های مهم انقلاب اسلامی در سال 57 بود که در آن مردم تبریز با لبیک به دعوت علمای بزرگ آذربایجان و نثار خون خود زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کردند، در حقیقت مردم به ندای علما و مراجع لبیک گفتند.

حجت الاسلام حاجی زاده با تاکید بر حفظ و حراست از دستاوردهای مهم قیام 29 بهمن گفت: هم اکنون به برکت خون شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس، جمهوری اسلامی در اوج عزت به سر می برد که برای دشمنان یاس آور است، ملت ایران با حضور پرشور در انتخابات به خون شهدای قیام 29 بهمن ادای احترام خواهند کرد./935/پ203/س
ارسال نظرات