۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۲۳۴۵۴
عضو خبرگان رهبری:

غرب ناگزیر به پذیرش ایران هسته ای شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: با توجه به شرایط کنونی، عقب نشینی در تولید دانش و فناوری های نوین به ویژه انرژی هسته ای به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
حجت الاسلام عاملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در جمع دانشجویان مراکز آموزش عالی اردبیل اظهار داشت: موقعیت امروز ایران اسلامی در مجامع بین المللی بسیار متفاوت تر از 33 سال گذشته است.

وی با بیان این که تاریخ، هویت و عزت ایرانی قبل از انقلاب پایمال و فراموش شده بود، خاطرنشان کرد: امروز ایران خیز عظیمی برای سهیم شدن در دانش دنیا برداشته و انرژی هسته ای نماد تولید علم در ایران است، هنوز دشمنان از رشد و بالندگی دانشمندان ایران اسلامی در دیگر عرصه ها غافل هستند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که در شرایط فعلی عقب نشینی در تولید دانش و فناوری های نوین به ویژه انرژی هسته ای به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، گفت: غرب ناگزیر به پذیرش ایران هسته ای شده است، موضع ایران در مذاکرات با غرب دیگر منفعلانه نیست، بلکه از موضع قدرت و احقاق حق است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به تلاش‌های مخفیانه آمریکا برای گفتگو با ایران تصریح کرد: امروز نه تنها شاهد ایران منزوی در جهان نیستیم، بلکه شاهد عقب نشینی استکبار جهانی به ویژه آمریکا از مواضع خصمانه در برابر ایران هستیم.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر این که آمریکا در بحران مقابله با سیاست های هوشمندانه نظام اسلامی ایران گرفتار شده است، افزود: اوباما خوب می داند که اگر قیمت نفت افزایش یابد در انتخابات ریاست جمهوری شکست خواهد خورد، این تجربه ای است که رئیس جمهوری های سابق آمریکا پیش از این تجربه کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نقش دانشگاهیان در انتخابات آینده مجلس پرداخت و اظهار داشت: کمک به انتخاب نماینده اصلح و نقد و بررسی برنامه های نامزدهای انتخاباتی وظیفه اصلی دانشجویان در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی از دانشجویان خواست نامزدهای انتخاباتی را به جمع خود دعوت کرده و با بررسی برنامه های آنها کمک کنند تا کاندیداهای صاحب صلاحیت و با برنامه به مجلس راه یابند و همچنین خاطرنشان کرد: مردم باید به برنامه یک کاندیدا رأی بدهند و فریب وعده های دروغین و غیرممکن را نخورند.

عضو خبرگان رهبری حضور حداکثری و انتخاب اصلح ترین افراد را دو امر ضروری در انتخابات مجلس دانست و تصریح کرد: چشم تمام انقلاب های منطقه به انتخابات ایران است و این وظیفه مردم به ویژه دانشجویان را سنگین تر می کند تا برای حضور حداکثری مردم تلاش کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات