۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۲۲۹۴۸
معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

جهان امروز شاهد ظهور ابرقدرت جدید امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، بیداری اسلامی را امری تدریجی، برخاسته از آموزه های قرآنی و برآمده از تلاش علما و مجاهدان فراوان دانست.
بيداري اسلامي
حجت الاسلام محسن قمي معاون امور بين الملل دفتر مقام معظم رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در آغاز سومین روز از نشست بیداری اسلامی که امروز بیست و یکم بهمن ماه در سالن همایش های هتل پارسیان آزادی تهران با حضور 271 نفر از شخصیت های برجسته علمی و فکری اسلامی از بیش از 50 کشور جهان اسلام در حال برگزاری است، ضمن تبریک میلاد فرخنده پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) و نیز دهه فجر، تاکید کرد: بیداری اسلامی امری اتفاقی و تصادفی نیست بلکه امری تدریجی است.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان کنفرانس وحدت اسلامی، بیداری اسلامی را برخاسته از آموزه های قرآنی دانست و افزود: قرآن کریم، اراده ملت ها را عامل تغییر و تحول سرنوشت آنها برشمرده است و ملت ها را به جهاد فراخواند است و از سوی دیگر به همه مجاهدانی که در سبیل خداوند پیش می روند، وعده پیروزی داده است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به ریشه داشتن فرایند بیداری اسلامی در تلاش های بی دریغ علما و مجاهدان و اندیشمندان مسلمان که دست کم از 150 سال گذشته با قلم، اطلاع رسانی، آگاه سازی و با خون خود درخت بیداری اسلامی را که امروز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم، آبیاری کردند، گفت: بزرگانی مانند سید جمال الدین اسدآبادی، شهید صدر، و طلایه دار آنها امام خمینی(ره) از بیداری را آغاز کردند و مقام معظم رهبری بر تداوم و اهمیتش که بنابر تعبیر ایشان فوق مهم است، اصرار دارند.

وی با اشاره به پیروزی هایی که بیداری اسلامی در همین مدت کوتاه در کشورهای مختلف اسلامی مانند مصر، لیبی، یمن و تا حدی در بحرین و نیز کمی پیش از آن در لبنان و غزه به دست آورده است، افزود: قرآن مجید با توجه به آیه «وعدکم الله غنائم کثیرة» تاکید دارد که ثمرات بیداری اسلامی بسیار بیش از آن است که انتظار می رود، خواهد بود.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به توافق همه ناظران آگاه و تحلیلگران در خصوص این که امروز تاریخ بشری در گذرگاه حساسی قرار گرفته است که شاکله دهه ها و قرن های آینده جهان را شکل خواهد داد، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با بیش از 1200 نفر از جوانان انقلابی از بیش از 73 کشور این گذرگاه تاریخی را پیچ تاریخی خواندند و بر اهمیت و نقش آن در شکل دهی آینده تاکید کردند.

وی ظهور ابرقدرت جدید امت اسلامی با جمعیتی نزدیک به دو میلیارد نفر را یکی از مؤلفه های این مرحله جدید و سرنوشت ساز تاریخی دانست و گفت: این ابرقدرت جدید از امکانات بی نظیر زیرزمینی مانند نفت و گاز و امکانات فراوان روزمینی از قبیل انسان ها و جوانان انقلابی و با ایمانی برخوردار است و علاوه بر پیشرفت های گسترده علمی بر نقاط مختلف و برجسته ژئوپلتیکی در جهان از قبیل تنگه هرمز، تنگه جبل الطارق و مناطق مهم دیگر تسلط دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به حضور گسترده کشورهای اسلامی در سازمان ها و نهادهای بین المللی، بر خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش امت اسلام برای برخورداری از حق وتو در شورای امنیت برای جلوگیری از فجایعی که در گذشته از این رهگذر شاهد آن بودیم، تاکید کرد و گفت: جهان امروز شاهد صف بندی جدیدی با محوریت مقاومت است که نسبت به همه مذاهب و گروه های مذهبی و نژادی جهان اسلام، شمولیت دارد و همگی نسبت به مساله قدس و فلسطین و از بین بردن غده سرطانی رژیم صهیونیستی، توافق نظر دارند.

وی با اشاره به حمایت شفاف مقام معظم رهبری در خطبه های اخیر خود در نماز جمعه تهران از مقاومت در لبنان و فلسطین و اعلام آشکار پشتیبانی از هرگونه جریانی در مقابله با رژیم صهیونیستی، افزود: این اعلام آشکار اعتماد به نفس و امید عمیقی در جوامع اسلامی پدید آورد مبنی بر اینکه امت اسلام از چنین قدرتی برخوردار است که هر تجاوزگری را دچار یاس و حرمان سازد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به جنبه های عملی پدید آمدن ابرقدرتی اسلامی که صراحتا علیه رژیم صهیونیستی تحرک دارد، افزود: اعلام شفاف حمایت از جریان مقاومت، امید تازه ای را در شریان های جهان اسلام به جریان انداخته است و نشانگر مرحله جدیدی از پایان نظام سلطه در جهان دارد و نشان می دهد که دیگر همه چیز در دیپلماسی سنتی خلاصه نمی شود و قدرت های مردمی و نیروهای تازه ای حضور یافته اند.

وی با اشاره به تحرک نوظهور جریان سازش در جهان عرب که صراحتا علیه مقاومت اسلامی به نفع غرب موضع گیری می کنند، این پدیده را پدیده ای بی سابقه خواند و افزود: این امر نشانگر ترس مشترک غرب و مزدورانشان از رشد فرایند مقاومت در سطح جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی، به هم خوردن تقسیم بندی سنتی غرب در خصوص نیروهای جهانی را ویژگی دوم این پیچ تاریخی خواند و گفت: گرچه ما نیز با این تقسیم بندی موافق نبودیم ولی دلیل غرب در مخالفت با آن متفاوت از دلیل ماست. غرب پس از آنکه چین و روسیه در شورای امنیت از حق وتو علیه تصمیم غرب استفاده کردند به دنبال اخراج و یا دست کم لغو حق وتوی این دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه روسیه که پیش تر تسلیم تصمیم های کلان غرب بود، امروزه به ایستادگی روی آورده است، ظهور جبهه جدید اسلامی و پیشرفت اقتصادی روسیه را خاطرنشان ساخت و گفت: غرب که خود را با دو دوره ریاست جمهوری پوتین مواجه می بیند در روسیه به تکرار انقلاب مخملی می اندیشد.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اقتصاد رو به رشد هند، ژاپن و کره، افزود: پیشرفت اقتصادی این کشورهای یکی از دغدغه های دیگر غرب است؛ چراکه این کشورها نیازمند انرژی هستند و ایران از منابع گسترده نفتی و گازی برخوردار است و لذا می کوشد به بهانه تحریم ایران، این کشورها را از منابع انرژی ایران محروم سازد و جلوی رشد اقتصادشان را بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی غرب، افزود: انسان غربی امروز با پدیده جدید غرب و تنهایی فرد انسانی مواجه است و از سوی دیگر با بحران و به هم ریختگی نظام خانواده روبروست که بنابر آمارها غرب با 50% طلاق، 10% روابط نامشروع و 1 تا 3% همجنس گرایی و روابط نامشروعی که گاهی تا 85% گزارش شده است، روبروست و از سوی دیگر از بحران اقتصادی رنج می برد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در پایان شرکت کنندگان در کنفرانس وحدت اسلامی را به تبیین راهبرد اصلی و اندیشه های اسلامی پیرامون جاودانگی انسان و ارائه الگویی جامع پیرامون حکومت اسلامی با توجه به شرایط و ویژگی های مذهبی و اقلیمی فرخواند و گفت: چرخش فرهنگی جدید که در غرب شاهد آن هستیم، نیازمند جهت دهی است که این امر با ارائه الگویی جامع از حکومت اسلامی بر مبنای شرایع اسلامی و مشارکت گسترده مردمی میسر خواهد شد و بدین ترتیب خلأ تئوریک موجود برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به حربه تفرقه افکنی که دشمنان برای تضعیف و تجزیه امت اسلام از آن بهره می برند و می کوشند با جعل عناوین ثانویه و ساختگی مانند اسلام سیاسی، اسلام تندرو، اسلام میانه رو و ... به هدف خود دست یابند، افزود: بنابر رهنمودهای رهبری باید در برابر این تفرقه افکنی ها ایستاد.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با ابراز اینکه با توجه به برخوردای بیداری اسلامی از محتوایی عمیق، «بهار عربی» خواند آن نابجا و نارسا است و افزود: بیداری اسلامی به معنای بیداری کرامت انسان ها، بیداری علم و فناوری، بیداری آزادی ها و فرصت ها، بیداری عدالت، بیداری روح ایمان و رستگاری، بیداری هسته ای، بیداری امت اسلامی و مستضعفان جهان و بیداری مقاومت اسلامی است./981/ب911/گ
ارسال نظرات