۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۲۲۸۱۶
رییس مجلس لبنانی در پیامی به کنفرانس وحدت اسلامی:

انقلاب اسلامی ایران باشکوه ترین انقلاب دوران معاصر است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس لبنان در پیامی به کنفرانس وحدت اسلامی، پاسداری از بیداری اسلامی را دشوارتر از تحقق آن و مفهوم وحدت را شرط استمرار بیداری اسلامی دانست و بهار عربی را به پشتیبانی از کشورهای حامی مقاومت فراخواند.
نبيه بري
بيست و پنجمين کنفرانس وحدت اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حاج خلیل حمدان، عضو شورای ریاست جنبش امل به نمایندگی از نبیه بری، رییس مجلس لبنان، پیام وی به بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی که روز گذشته با حضور 271 عضو مجمع عمومی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نیز متفکران و اندیشمندان جهان اسلام از بیش از 50 کشور اسلامی آغاز به کار کرد را قرائت کرد.

نبیه بری در این پیام ضمن ادای احترام به مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران و مسؤولان و برگزار کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی که تاثیر به سزایی در نزدیکی مذاهب مختلف اسلامی و گروه های مختلف امت اسلام داشته است، گفت: وحدت امت اسلام، هدفی بود که امام خمینی(ره) همواره آن را دنبال می کرد و ویژگی منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به همزمانی برگزاری کنفرانس وحدت با سه رخداد فرخنده، افزود: امسال کنفرانس وحدت همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) که ولادت عدالت، آزادی و بازگردان انسانیت به انسان هاست و میلاد فرزندش امام صادق(ع) که سرچشمه علم اهل بیت است و نیز همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و جانفشانی های ملت غیور ایران برگزار می شود.

رییس مجلس لبنان، انقلاب اسلامی ایران را باشکوه ترین انقلاب دوران معاصر خواند و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سرنگونی شاه و پایین کشیده شدن پرچم رژیم صهیونیستی در تهران و برافراشته شدن پرچم فلسطین و پس از یاری رسانی به مستضعفان جهان برای رسیدن به شکوفایی علمی و در یک کلمه با آغاز بیداری اسلامی، دشمنان امت نگران و دوستان و برادرانمان شاد و خرسند شدند.

این پیام، بیداری اسلامی را ثمره کوششی طاقت فرسا و برآمده از فداکاری ها، ایثارگری ها و جانفشانی های بسیار دانست و افزود: با این حال، حفاظت و پاسداری از بیداری اسلامی دشوارتر از تحقق بخشیدن به آن خواهد بود؛ چراکه چشم دشمنان باز شده است و به قول شهید چمران، تفرقه افکنی برای سلطه جویی یکی از سیاست های شوم استعمار است و در همین راستا برای دستیابی به ثروت های ملت های اسلامی می کوشند تا آتش اختلافات مذهبی، نژادی، سیاسی و طایفه ای را در منطقه بیافروزند.

وی مفهوم وحدت را شرط استمرار بیداری اسلامی دانست و گفت: ما در عصر نژادپرستی آشکار رژیم صهیونیستی و یهودی سازی و هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی در سرزمین فلسطین در سایه سکوت جهانیان به سر می بریم و بسیاری از سازمان ها و دولت های اسلامی و عربی که پیش از در کنار فلسطین بودند به تهدیدی علیه ملت فلسطین تبدیل شده اند.

نبیه بری با اشاره به دسیسه چینی ها و تجاوزگری های بی شمار رژیم صهیونیستی، افزود: تفرقه افکنی دشمنان در میان حاکمان و کشورهای اسلامی، اثرگذاری فراوانی داشته است تا آنجا که مساله رژیم صهیونیستی که به قول امام خمینی غده سرطانی و به قول امام موسی صدر شر مطلق است به دغدغه ثانویه امت تبدیل شده است و نگرانی های حاشیه ای جای آن را گرفته اند و معلوم نیست که آیا در بیداری اسلامی به سر می بریم یا در خواب غفلت؟

وی مساله فلسطین را سنگ بنای اشتراک اعراب و مسلمانان و آزادگان جهان دانست و گفت: کوتاه آمدن در خصوص مساله فلسطین و مقدسات، اعتراف به کناره گیری از دین و عقاید و میراث اسلامی است، همانگونه که امام موسی صدر دست برداشتن از قدس را دست برداشتن از دین می دانست و امام خمینی روز جهانی قدس را به هدف ماندگاری امت اسلام نامگذاری کرد.

رییس مجلس لبنان با اشاره به پیشینه سیاه رسانه های غربی در دروغ پردازی و جنگ رسانه ای علهی امت اسلام و در دفاع از رژیم صهیونیستی در سایه سکوت رسانه های عربی و اسلامی، گفت: امروزه اما با شبکه های ماهواره ای و رسانه های عربی و اسلامی مختلفی روبرو هستیم که می کوشند مساله رژیم صهیونیستی را به حاشیه ببرند و از سوی دیگر، اولویت های کاذبی را مطرح کنند و مثلا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تهدید اصلی معرفی کنند و حتی پیشرفت علمی این کشور را به جای آنکه بخشی از بیداری امت اسلام بشمارند، تهدیدی علیه خود جلوه دهند.

وی با تاکید بر تصادفی نبودن حمله علیه ایران و مقاومت در لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و ملت مظلوم بحرین، هدف از این حمله ها را نابودسازی نیروهای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی دانست و گفت: هر جا که دولتی در برابر استکبار بایستد مانند ایران و سوریه و یا ملتی در برابر رژیم صهیونیستی قد علم کند مانند بحرین و فلسطین، دسیسه چینی های دشمنان علی آن دولت و ملت آغاز می شود.

نبیه بری نامگذاری خیزش های مردمی اعراب به بهار عربی را در برابر پاییز عربی دانست و گفت: پاییز عربی به معنای استمرار اشغالگری فلسطین و یهودی سازی مقدسات و کشتار و شکنجه روزانه ملت فلسطین و زندانی یا آواره ساختن آنهاست. پاییز عربی مذاکرات دوجانبه برخی از دولت های عربی و رژیم صهیونیستی و هزینه کردن اموال عربی برای خنثی کردن نقش آفرینی مقاومت و محاصره کشورهای حامی مقاومت مانند سوریه و جمهوری اسلامی ایران است.

وی رویارویی با این کژی ها و ناراستی ها را وظیفه بهار عربی دانست و گفت: بیداری اسلامی باید این مشکلات را حل کند و مذاکره های دوجانبه را بر هم زند و دشمن صهیونیستی را بزرگ ترین دشمن امت اسلام برشمارد و مساله قدس را اصلی ترین مساله خود بداند و این امر تنها با استقبال از مقاومت لبنان و فلسطین و قدردانی از نقش کشورهای مقاومت مانند ایران وسوریه که دچار تهاجمی عربی و سازمان یافته هستند، محقق می شود.

گفتنی است که بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور 271 عضو مجمع عمومی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نیز متفکران و اندیشمندان مسلمان از بیش از 50 کشور اسلامی از روز گذشته نوزدهم بهمن در تهران آغاز به کار کرده است و تا بیست و یکم بهمن ماه ادامه خواهد داشت./981/ب912/گ
ارسال نظرات