۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۲۱۹۶۸
با حضور علما و طلاب علوم دینی؛

پیکر خطیب و مداح برجسته شیعه عربستان به خاک سپرده شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر خطیب و مداح برجسته شیعه عربستان با حضور علما و طلاب علوم دینی در شهر تاروت به خاک سپرده شد.
مرحوم شيخ عبدالرسول البصاره، خطيب و مداح شيعه عربستان تشييع مرحوم شيخ عبدالرسول البصاره، خطيب و مداح شيعه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، پیکر شیخ عبدالرسول البصاره، خطیب و مداح برجسته شیعه استان قطیف عربستان، روز گذشته با حضور 30 هزار تن از شهروندان در شهر تاروت تشییع و در قبرستان این شهر به خاک سپرده شد.

جمع کثیری از علما، روحانیون، طلاب علوم دینی و شهروندان شیعه در این مراسم که در خیابان اصلی شهر تاروت برگزار شد، حضور یافته و پیکر این خطیب را دفن کردند.

تشییع کنندگان که از شهرهای مختلف شیعه نشین به تاروت آمده بودند تا در مراسم تشییع البصاره شرکت کنند با سر دادن شعارهایی از فقدان مرحوم به شدت ابراز تاسف کردند.

حاضران در این تشییع همچنین با سر دادن شعار «هیهات منا الذله»، «لبیک یا حسین» . «لبیک یا زهرا» ادامه تبعیض و سیاست های امنیتی شدید علیه شیعیان را به شدت محکوم و بر لزوم ادامه اعتراضات مسالمت آمیز علیه نظام آل سعود تاکید کردند.

مراسم ختم شیخ عبدالرسول البصاره از دیشب برپا شد و تا فردا شب در مسجد المصطفی در منطقه الترکیه شهر تاروت ادامه خواهد یافت.

شیخ عبدالرسول البصاره 68 ساله از برجسته ترین خطبا و مداحان شیعه عربستان به شمار می رفت که مداحی را از 12 سالگی آغاز و تا روز گذشته که به سوی دیار باقی شتافت به سخنرانی و مداحی مذهبی مشغول بود.

وی دروس حوزه علمیه را در قطیف عربستان فراگرفت و دوره های سخنرانی و مداحی را نیز نزد علمای شیعه این استان آموخت.

شیخ البصاره در سنین جوانی به شهر نجف اشرف عزیمت کرد تا در کنار فراگیری علوم دینی به سخنرانی و مداحی در محضر مراجع تقلیدی نظیر حضرات آیات حکیم، مرعشی و خوئی بپردازد و به همین دلیل به «خطیب مراجع» شهرت یافت.

این مرحوم 4 سال پیش به دلیل عارضه قلبی تحت عمل جراحی قرار گرفت و با وجود بیماری شدید به خدمت گزاری به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ادامه داد./980/ب902/گ
ارسال نظرات