۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۲۱۱۲۷

حضور آیت الله موسوی جزایری در جمع طلاب کوت عبدالله

خبرگزاری رساـ آیت الله موسوی جزایری با حضور در مدرسه علمیه امیرالمومنین کوت عبدالله خوزستان با طلاب، روحانیان و مسؤولان این مدرسه دیدار کرد.
آيت الله موسوي جزايري در جمع طلاب مدرسه علميه اميرالمومنين کوت عبدالله اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حضرت آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز روز گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) کوت عبدالله اهواز با اشاره به جایگاه والای سوره کوثر نزد علمای شیعه و سنی به تفسیر این سوره پرداخت و اظهار داشت: لفظ کوثر به معنای خیر کثیر است که همین خیر کثیر نیز دارای مصداق های متعددی از جمله نهر کوثر و یا نسل طاهر و طیبی است که از دخترش فاطمه الزهرا به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: در زمانی که پیامبر دارای فرزندی بالغ نبود خداوند به او مژده نسلی طیب و پاک را داده و از ابتر بودن نسل ظالمان و گمراهان خبر داده و زمان نیز به درستی این و عده الهی را مشخص نموده است.

آیت الله موسوی جزایری به تفسیر فخر رازی از علمای بزرگ اهل تسنن درباره سوره مبارک کوثر اشاره کرد و گفت: این عالم سنی نیز در تفسیر خود گفته است که حقیقتا وجود نسلی پاک و طاهر از پیامبر پس از هزاران سال در سراسر عالم و نابودی اهل ظلم وکفر خود معجزه ای است که خداوند با قاطعیت از آن خبر داده بود.

وی همچنین به رد شبهه ای از سوی اهل سنت پرداخت و گفت: اهل تسنن مدعی اند که شیعیان، صحابی رسول الله را قبول ندارند این در حالی است که مسلمانان همواره نام صحابی حضرت را از جمله ابوسعید خدری، عبدالله بن مسعود، جابربن عبدالله انصاری را با احترام یاد می کنند.

امام جمعه اهواز خود بیان داشت: برخی از صحابه پیامبر که دارای سابقه خوبی پس از وفات حضرت نبوده اند مورد قبول شیعیان نیستند و این تنها در عدم مقبولیت است نه توهین به آنها!.

وی خاطر نشان کرد: از علامه جعفری صاحب تفسیر المیزان نقل شده که این عالم وارسته گفته که من در روز قیامت و در صحرای محشر به دنبال فخر رازی خواهم گشت و از او می پرسم که تو با این همه علم و دانایی چرا تشیع و اسلام ناب محمدی را انتخاب نکرده ای؟./9465/پ202/ص
ارسال نظرات