۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۱۰۷۷
امام جمعه گرگان:

امانت داری مهم ترین وظیفه مجریان انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با اشاره به در پیش بودن نهمین دوره انتخابات مجلس، امانت داری را مهم ترین وظیفه مجریان انتخابات دانست.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی مرکز استان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس گفت: امانتداری مجریان انتخابات امر مهمی است که باید رعایت شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم افزود: رأی مردم امانت است و خیانت در امانت از بزرگترین گناهان کبیره است و عدم رعایت امانت داری به معنای پا روی حق الناس گذاشتن است.
 
وی با اشاره به این که از دیگر مواردی که در انتخابات باید رعایت شود، سلامت، رقابتی بودن و قانونمندی انتخابات است، خاطرنشان کرد: قانونمندی باید در تمام مراحل انتخابات بر آن حاکم باشد،زیرا قانون حتی اگر اشتباه باشد اما اشتباه برطرف می شود اما بی قانونی به معنای هرج و مرج است.
 
آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: جایگاه انتخابات جایگاه ارزشمندی است و حضور مردم نیز در جایگاهی است که باید مسؤولیت ها تعیین شود لذا باید عنایات بسیاری از نواحی گوناگون به انتخابات شود.

وی با اشاره به نشست اندیشه های راهبردی در مورد مسایل زنان با حضور مقام معظم رهبری یاد آور شد: از مسایلی که از اوایل انقلاب بهانه ای به دست دشمنان بوده است که به آن دلیل ما را مورد هجمه قرار می دادند، مسأله زنان بوده است. غربی ها در مسأله زنان به شدت به بشریت لطمه زدند و نسبت به زن نگاه و دکترین دیگری دارند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: خانواده در غرب از هم پاشیده است اما چون دستگاه های تبلیغاتی در اختیار غرب است تز خود را انتشار می دهند و عده ای نیز منفعل، تحت تاثیر قرار می گیرند. خانواده در غرب از هم پاشیده است؛ در حال حاضر غرب به این فکر افتاده است که نظام خانواده را جمع کند. 

وی اظهار داشت: مسأله زنان بسیار مهم است، اگر در دنیا نظر اسلام، و نه نظر متعصبانی چون طالبان، تبیین شود هیچ انسان عاقل و مستقلی نیست که تحت تاثیر نگاه اسلام قرار نگیرد.  به بیان مقام معظم رهبری اشتغال زنان منافاتی با اسلام ندارد اما باید چند شرط در آن رعایت شود که شامل، عدم منافات با مسؤولیت اصلی زن که مادری کردن و اداره خانه و خانواده است، رعایت حدود و مرزهای اسلامی و رعایت قداست ازدواج است.

امام جمعه گرگان افزود: دنیا تشنه معارف اسلامی است به شرطی که این معارف درست فهمیده و تبیین شود و به این وسیله می توانیم دنیا را تسخیر کنیم.
 
آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به 29 دی و روز هوای پاک گفت: هوای اطراف زمین از گازهای مختلفی ترکیب شده که اگر این اندازه بهم بخورد مشکلات زیادی ایجاد می شود. از آثاری که هوای آلوده می تواند ایجاد کند آسم، برونشیت، سرطان دستگاه تنفسی، مسمومیت خونی، اضطراب و از بین رفتن سالانه سه میلیون کودک زیر پنج سال در سراسر دنیا است.
 
وی ادامه داد: 51 درصد آلودگی هوا به دلیل وجود وسایل نقلیه است، سوختی که در منازل استفاده می شود نیز بخش زیادی از آلودگی هوا را ایجاد می کند. 
 
آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان گفت: اربعین ویژگی های خاصی دارد که از جمله آنها زیارت اربعین که مخصوص سید الشهدا است را می توان نام برد. پایه گذار زیارت اربعین پیرمردی از صحابه رسول خدا با نام جابربن عبدالله انصاری است که در فضای رعب و وحشت در زمان بنی امیه به زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع) رفت.
 
وی افزود: جنگ امام حسین(ع) در ظاهر با یزید وحاکم ظلم بود اما در واقع این جنگ با جهالت و نادانی مردم بود، کسانی در مقابل امام حسین(ع) ایستادند که فریفته دنیا بودند. اگر مردم نادان نبودند گرفتار حکومتی مانند یزید نمی شدند، ریشه حکومت کسی مانند یزید نادانی مردم است. امام حسین(ع) جنگید تا پرده ها کنار برود و مردم بدانند در چه جهالتی هستند./950/پ201/ص
ارسال نظرات