۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۱۰۰۹
مدیرکل ارشاد ‌آذربایجان‌شرقی:

بهره‌مندی از فرهنگ و هنر در جهت گسترش معارف دین کارساز است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هر فعالیتی در راستای ترویج و گسترش فرهنگ نماز، منجر به تعالی انسان و جامعه خواهد شد.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از ستاد اطلاع رسانی سومین جشنواره بین المللی عکس نماز و نیایش ، علی داننده در آئین رونمایی پوستر و سایت این جشنواره با اشاره به جایگاه نماز و نیایش در دین اسلام اظهار داشت: نماز در اصل اقرار به بندگی در مقابل حضرت باریتعالی است که جان و روح آدمی را پالایش می کند و از این رو هر فعالیتی در راستای ترویج و گسترش فرهنگ نماز باشد منجر به تعالی انسان و جامعه خواهد شد.

وی افزود: بعد از معرفت الهی هیچ فریضه‌ای به والایی مرتبه‌ نماز نمی‌رسد و نماز انسان را از وادی حیرت و سرگشتگی به سرمنزل مقصود می رساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری جشنواره‌هایی با محوریت نماز و نیایش،‌ این حرکت فرهنگی را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: در برهه کنونی که مستکبران جهان روح انسان‌ها را مرعوب و مغلوب ساخته اند نماز و نیایش و توجه به این فریضه الهی انسانها را از شقاوت و جهل نجات می دهد.

وی با اشاره به بیداری اسلامی ملتهای جهان تاکید کرد: مسلمانان و انسان‌های آزاده در سراسر جهان دریافته اند که تنها راه رهایی از بند مستکبران و زورگویان جهان چنگ زدن به ریسمان محکم الهی است.

داننده تاکید کرد: اصول و شعائر دین مبین اسلام که نماز شاخص ترین آن است باید تجلیل شود و برگزاری این جشنواره فرصت مغتنمی برای این تجلیل و تکریم است.

براساس این گزارش علاقمندان می توانند آثار خود را تا بیستم فروردین ماه 1391 به دبیرخانه جشنواره واقع در آذربایجان‌شرقی، تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر،‌مجتمع سینمایی 22 بهمن ارسال نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 3281200 و 3283351 تماس حاصل نمایند.

سومین جشنواره بین المللی نماز و نیایش توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری انجمن هنر عکاسی و انجمن سینمای جوان تبریز و آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر و نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره نیز اردیبهشت ماه 1391 در تبریز برگزار می‌شود./935/د103/س
ارسال نظرات