۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۲۰۷۱۳

طرح نخبه‌سنجی در حوزه علمیه زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه زنجان از اجرای طرح شناسایی و تقویت نخبگان علمی و پژوهشی مدارس علمیه این استان خبر داد.
طلاب جوان
حجت الاسلام حسن بیات، مدیر استانی حوزه علمیه زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: طرح نخبه سنجی و کشف استعدادهای علمی و پژوهشی با هدف ارتقای دانش و توانمندی طلاب مستعد در تمامی مدارس علمیه این استان اجرایی می شود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در راستای برنامه های آموزشی و پژوهشی مرکز مدیریت استان و شناسایی و پرورش استعدادهای طلاب نخبه مدارس علمیه زنجان صورت می گیرد.

مدیر استانی حوزه علمیه زنجان با تاکید بر اینکه رسالت اصلی حوزه نخبه پروری و تقویت استعدادهای بالقوه طلاب علوم دینی است، گفت: برنامه‌های دانش افزایی و تقویت بنیه علمی اساتید و طلاب نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام بیات ادامه داد: برگزاری دروس پایه ای تحقیق، روش های نوین پژوهش، مقاله نویسی علمی و راه اندازی جلسات بحث پایه ای در پژوهش ویژه طلاب و اساتید از دیگر برنامه های این مرکز در قالب دوره های عملی و علمی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تکمیل زیرساخت های آموزشی در شهرستان ها، اظهار داشت: گسترش مدارس علمیه به ویژه در شهرستان‌ها و افزایش ظرفیت پذیرش طلبه دغدغه مهم شورای مدیریت حوزه‌های علمیه استان است.

حجت الاسلام بیات با بیان این که عملیات احداث حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) زنجان به عنوان بزرگ‌ترین مدرسه علمیه استان به مساحت بیش از 8 هکتار در آینده نزدیک آغاز خواهد شد، خاطر‌نشان کرد: در همین راستا عملیات احداث حوزه‌های علمیه زنجان و قیدار در آینده نزدیک آغاز می شود، افزون بر این‌که ساخت مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) ابهر در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع را آغاز کرده ایم.

مدیر استانی حوزه علمیه زنجان با اشاره به پروژه احداث مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) ابهر، گفت: این مرکز در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در حال احداث است که پس از پایان پروژه طلاب مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) که هم اکنون در مکانی وقفی مشغول تحصیل هستند، به ساختمان جدید انتقال خواهد یافت.

گفتنی است، هم اکنون بیش از 750 طلبه برادر در 5 حوزه علمیه استان مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند./935/ت302/س
ارسال نظرات