۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۲۰۶۳۰
سرپرست کمیته امداد:

پیوند عاطفی امت با ولایت ناگسستنی است

خبرگزاری رسا ـ انواری با بیان این‌که ‌کمیته امداد امام خمینی(ره) بر اساس اصول و مبانی فقهی فعالیت می کند، گفت: جمع آوری نذورات، زکات، صدقات و کمک های مردمی به اذن رهبری و بر اساس اصول دینی در مجاری تعیین شده هزینه می شود.
انواري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، امروز در مراسم تجلیل از خیرین آذربایجان شرقی که در تبریز با حضور آیت الله مجتهدشبستری برگزار شد، اظهار داشت: در عصری که بیداری اسلامی در جهان گسترش یافته، انقلاب اسلامی ایران به الگویی عملی در رفتار و شعارهای این کشورها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه صدور انقلاب اسلامی محقق شده است، خاطر نشان کرد: وحدت کلمه، ایستادگی در مقابل زیاده خواهی زیاده سلطه، ولایت مداری ملت ایران و حمایت از مظلومان جهان ویژگی های خاصی است که نظام اسلامی ایران را در جهان محبوب کرده است.

انواری با تاکید بر اینکه پیوند عاطفی امت با ولایت ناگسستنی است، افزود: رهبری در ایران اسلامی موجب خاموش شدن آتش فتنه ها و ناکام ماندن بسیاری از برنامه ریزی های دشمنان علیه نظام اسلامی بوده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی‌(ره) کشور رسیدگی به حال محرومان و دستگیری از نیازمندان عین ولایت مداری در عمل است، گفت: امام خمینی‌(ره)، 20 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نظام سازی و تشکیل کمیته امداد گام مؤثری در راستای کمک به نیازمندان برداشت.

وی با بیان این که کمیته امداد بر اساس اصول و مبانی فقهی فعالیت می‌کند، ادامه داد: جمع آوری نذورات، زکات، صدقات و کمک های مردمی به اذن رهبری و بر اساس اهداف خیرین و اصول دینی در مجاری تعیین شده هزینه می شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در ادامه با انتقاد از اینکه عده ای کمیته امداد را به گداپروری متهم می‌کنند، تصریح کرد: این کمیته با برنامه ریزی های انجام شده و تغییر در چگونگی خدمات رسانی به نیازمندان هر روز پویاتر و استوارتر از گذشته در راستای کمک به نیازمندان گام بر می‌دارد.

انواری ادامه داد: وحدت کلمه اصل پایداری نظام است و این امر از جایی آغاز می شود که ما غم دیگران را غم خود و نیاز آنها را نیاز خود تلقی کنیم و در جهت رفع مشکلات مستمندان در حد مقدور اقدام نماییم، باید از کودکی و در مدارس فرهنگ انفاق و کمک به نیازمندان به آینده سازان کشور آموزش داده شود.

وی با تاکید بر این‌که باید از ظرفیت های معنوی کشور در راه رسیدن به جهاد اقتصادی و ریشه کن کردن فقر در کشور استفاده شود، اظهار داشت: این موضوع در سند چشم انداز و برنامه های کمیته امداد تعریف شده و مورد توجه ویژه قرار دارد./935/پ202/س
ارسال نظرات