۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۸۶
خطیب جمعه صیدا:

تروریسم در عراق محصولی آمریکایی است

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی تروریسم در عراق را محصولی آمریکایی دانست و هدف از انفجارهای سوریه را برهم زدن اوضاع امنیتی و آشوب انگیزی در این کشور برشمرد.
علامه شيخ عفيف نابلسي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، خطیب جمعه شهر صیدا در جنوب لبنان، امروز در خطبه های نماز جمعه که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد با اشاره به عملیات های وحشیانه تروریستی اخیر در چند شهر عراق، تاکید کرد: تروریسم در عراق محصولی آمریکایی است و از افراط گرایی، کینه توزی و نفرت کورکورانه سرچشمه می گیرد و داعیه اسلام دارد در حالی که اسلام با آنها مخالف است.

وی با ابراز اینکه نه تنها منطقه بلکه در حقیقت اسلام محمدی است که گرفتار انواع گوناگون تروریسم شده است، افزود: تروریسم برخاسته از تفکری کور و بصیرتی کورتر است و اسلام که مبتنی بر احترام به انسان و ارج نهادن به جان و مال و ناموس اوست و آغوشش به روی ادیان دیگر باز است، گرفتار چنین تروریسم دیوانه واری شده است که بی واهمه و با فتواهایی که بویی از عقلانیت و انسانیت نبرده اند، بی واهمه خونریزی می کند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق صیدا افزود: منطقه و اسلام امروز با تروریسمی دولایه روبرو هستند؛ این تروریسم از یک طرف خواهان غرق کردن منطقه در آشوب و بی نظمی به منظور تامین اهداف آمریکا در منطقه است و از طرفی دیگر با ایجاد فتنه، خواهان درگیر کردن مسلمانان باهم است و از همین روست که مسلمانان و اعراب را به وحدت، همبستگی و هوشیاری در برابر این دسیسه ها فرامی خوانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انفجارهای تروریستی اخیر در دمشق، پایتخت سوریه که منجر به کشته و زخمی شدن 75 نفر شد، گفت: هدف تروریست ها به آتش کشیدن قلب سوریه و آشوب انگیری و برهم زدن اوضاع امنیتی این کشور است به ویژه اگر این حوادث را با انفجارهای تروریستی اخیر در عراق و کشورهای دیگر برای نابود کردن محور مقاومت، مرتبط سازیم.

گفتنی است که در انفجار انتحاری امروز در دمشق که نزدیک یک اتوبوس نیروهای حفظ نظم مردمی در منطقه «المیدان» دمشق رخ داد، افزون بر 11 تن کشته و 63 تن نیز مجروح شدند که بیشتر غیرنظامیان و مردم عادی بودند./981‌/ب902/گ
ارسال نظرات