۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۹۷۱۳
امام جمعه گرگان:

شناخت صحیح شخصیت امام حسین نجات دهنده انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که شناخت صحیح از اهداف امام حسین، انسان را از گمراهی و ضلالت رهایی خواهد داد، گفت: این مسأله جز با میزان قرار دادن حضرت و سنجیدن خود در اخلاق و اعمال و ایمان با ایشان میسر نخواهد گشت.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، عصر روز گذشته در جمع طلاب، استادان و کارکنان مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان به بیان مسائل اخلاقی پرداخت و گفت: نقش عمل در رابطه با ایمان و اعتقاد انسان، تأثیر عمل بر ایمان و مراتب اعمال و معیارهای بهترین اعمال است.

وی با اشاره به تأثیر ایمان در اعمال انسان ها، به ارتباط اعمال بر روی ایمان پرداخت و افزود: عمل صالح موجب بالا رفتن ایمان در فرد می شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که عمل صالح سبب نزدیکی انسان به خداوند متعال می شود، تصریح کرد: ایمان و عمل صالح با توجه به آیات قرآن کریم با هم مطرح می شود و همین امر نشانگر این است که عمل بسیار نقش ساز است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که اعمال انسان در قیامت بسیار تعیین کننده است، گفت: اعمال هر فردی هم در ایمان، هم در دنیا و در آخرت نقش بسزایی دارد پس نباید به آسانی از آن عبور کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با استناد به آیه دو سوره تبارک به درجات و مراتب اعمال اشاره کرد و گفت: در این آیه منظور عملی است که سبب بالا رفتن درجه ایمان می شود.

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود با بیان این که شرکت در عزاداری ها به ویژه سوگواری امام حسین(ع) تنها نباید ظاهری باشد، ادامه داد: حضور دراین مجالس ارزشی باید از اعمال وجود انسان بوده و باید نسبت به فلسفه قیام سید و سالار شهیدان به یک شناخت مناسب دست یابیم.

آیت الله نورمفیدی، امام حسین(ع) را چراغ هدایت دانست و با بیان این که شناخت صحیح از اهداف آن امام همام انسان را از گمراهی و ضلالت رهایی خواهد داد، گفت: این مسأله جز با میزان قراردادن حضرت و سنجیدن خود در اخلاق و اعمال و ایمان با ایشان میسر نخواهد گشت.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه سخنان خود به فلسفه زیارت، حقیقت و جایگاه آن اشاره کرد و افزود: باید دغدغه ما نسبت به ائمه معصومین(ع) و درخواست از ایشان، دغدغه‌های معنوی باشد.

وی با تأکید براین که مهم‌ترین دغدغه هر انسانی باید ایمان او باشد، ادامه داد: زیارت ائمه معصومین(ع) سبب ارتباط روح انسان معارف اهل بیت(ع)، زدودن و برطرف کردن عیوب خود و حرکت در مسیر ائمه اطهار(ع) خواهد شد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود نیت را یکی از اعمال حسنه دانست و با بیان این که نیت هر انسانی باید با قصد قربت و خالصانه باشد، گفت: اگر نیت انسان برای رضای الهی باشد به یقین به نتیجه خواهد رسید./950/پ202/س
ارسال نظرات