۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۱۹۲۲۴
آیت الله موسوی جزایری:

امروز عاشورا الگوی نهضت‌های آزادی خواه جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز با اشاره به این که بنا به گفته رهبران نهضت‌های آزادی بخش جهان، الگو و اقتدای این نهضت، قیام عاشورا و امام حسین(ع) است، گفت: مکتب هیهات من الذله الگوی نهضت های آزادی خواه جهان شده است.
امروز عاشورا الگوی نهضت‌های آزادی خواه جهان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری،امام جمعه اهواز، روز گذشته در مراسم افتتاحیه مرکز تحقیقات و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان با بیان این که پیشرفت های علمی به برکت وجود انقلاب است، ابراز داشت: وجود پروژه تحقیقات و درمان ناباروری برای مردم امری حیاتی است.

وی با اشاره به تفسیر سوره کوثر، گفت: اعراب زمان جاهلیت نداشتن پسر را به منزله نداشتن ذریه و نسل می دانستند اما این خلاف آموزه های اسلامی است، از این رو سوره کوثر بر قلب پیامبراکرم(ص) نازل شد.

امام جمعه اهواز در ادامه با تأکید بر این که سوره کوثر مبین این است که داشتن فرزند پسر یا دختر هیچ فرقی ندارد و به معنای داشتن ذریه و نسل است، اضافه کرد: امام فخر رازی در تفسیر خود می گوید سوره کوثر کوچکترین سوره قرآن؛ اما بزرگترین معجزه قرآن کریم است.

وی با بیان این که سند اعجاز قرآن کریم سوره کوثر است، بیان داشت: کلمه کوثر به معنای کثرت است، این زیادی نسل پیامبراکرم(ص) که قرآن کریم درباره آن سخن می گوید تنها در کمیت نیست بلکه حتی به کیفیت این نسل مطهر است.

رییس مؤسسه آموزشی امیرالمؤمنین اهواز با اشاره به این که امام حسین(ع) از نسل مطهر حضرت محمد مصطفی(ص) است، اظهار داشت: بنا به گفته های رهبران نهضت های آزادی بخش جهان، الگو و اقتدای این نهضت، قیام عاشورا و امام حسین(ع) است.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که فرزند پیوند مقدسی میان زن و شوهر است، تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز تحقیقات و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خدمت انسانی به تمامی مردم منطقه خاورمیانه است و کشورهای همسایه می توانند با مراجعه به این مرکز مشکلات خود را حل کنند.

گفتنی است، در این مراسم آیت الله شفیعی، عضو مجلس خبرگان رهبری، دکترحجازی، استاندار خوزستان، سردار شاهوارپور، مسؤول سپاه ولیعصر(عج)استان، دکتر مروتی، رییس دانشگاه شهیدچمران، حجت الاسلام شفیعی، رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان و سایر مسؤولان استانی حضور داشتند./9463/پ203/ص
ارسال نظرات