۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۱۹۱۴۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

جنبش نرم‌افزاری تنها با وحدت حوزه و دانشگاه امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تشریح مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه و دانشگاه گفت: جنبش نرم افزاری تنها با وحدت حوزه و دانشگاه میسر است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در شهرستان اهر به تشریح مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه دانشگاهی و حوزوی کشور پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه نباید توصیه ها و سفارات رهبری مغفول و مهجور بماند، خاطر نشان کرد: حوزه و دانشگاه در خط مقدم مقابله با ناتوی فرهنگی غرب قرار دارند، هرگونه فرافکنی و بی‌مسؤولیتی در این حوزه با نتایج جبران ناپذیری در دراز مدت همراه خواهد بود.

امام جمعه اهر با تاکید بر تعامل و هم‌اندیشی حوزه‌ و دانشگاه در عرصه‌های پژوهشی و آموزشی گفت: جریان تولید علم و جنبش نرم‌افزاری تنها با وحدت حوزه و دانشگاه میسر است، از این رو دشمنان به دنبال تفرقه و بدبینی این دو قشر فرهیخته نسبت به یکدیگر هستند.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به برکات پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش مدارس علمیه و مراکز دانشگاهی در سراسر کشور تصریح کرد: توجه و نگرش جدید به مراکز علمی و پژوهشی فعال در شهرستان ها خواهد توانست مباحث نظری از پایتخت را به سراسر کشور گسترش داده و شاهد تحول در علوم انسانی باشیم.

وی با انتقاد از این‌که بیشتر مطالب کتب درسی دانشگاه‌ها به ویژه در علوم انسانی برگرفته از مباحث غربی و نظریه پردازان سکولار و لائیک است، گفت: این امر نشان از عدم تحقق وحدت حوزه و دانشگاه در میدان عمل بوده است، حوزه‌های علمیه بایستی با استفاده از فرصت انقلاب اسلامی، اهتمام ویژه ای در اسلامی کردن دانشگاه‌ها داشته باشند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی همچنین خواستار توجه ویژه حوزه و دانشگاه نسبت به مسائل پژوهشی شد و تصریح کرد: علوم دانشگاهی و حوزوی همه باید در مسیر الهی قرار گیرد و در غیر این صورت علوم حوزوی نیز غیر الهی تلقی می شوند.

حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که تعامل طلاب و دانشجویان نخبه یکی از مصادیق وحدت حوزه و دانشگاه است، افزود: هم اندیشی نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای تولید علم و جنبش نرم افزاری ضروری است./935/پ202/س
ارسال نظرات