۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۸۲۳۱
19 آذر؛

ششمین نمایشگاه کتاب خوزستان در اهواز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان از دائر شدن ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان خوزستان از 19 آذر ماه در اهواز خبر داد.
حجت الاسلام سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز از دائر شدن ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان خوزستان خبر داد و ابرازداشت: مهمترین و شاخص ترین فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپایی نمایشگاه کتاب استانی است که همه ساله به صورت دورانی به مدت 10 روز در یک استان با گستره قابل توجهی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از 40 هزار عنوان و  400 هزار جلد کتاب در بخش های دانشگاهی، کمک آموزشی، حوزوی و دینی، تخصصی، عمومی، ادبی، تاریخی، کودک و غیره عرضه می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در این نمایشگاه بیش از 400 ناشر خارج از استان و 80 ناشر از سراسر استان کتاب‌های منتشره جدید را با 40 درصد تخفیف در محل نمایشگاه دائمی استان خوزستان در اختیار مردم قرار می دهند.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به برنامه های جنبی در نظر گرفته شده برای نمایشگاه کتاب تصریح کرد: برپایی نشست های موضوعی ویژه محرم و عاشورا، نشست های تخصصی با موضوع بیداری اسلامی و جنگ نرم،ارائه نمایشگاه تابلوهای عاشورایی، نمایشگاه و فروش البسه حجاب و نمایش تعزیه خوانی به مدت 7 شب در نمایشگاه برای عموم برگزار می شود.

وی ادامه داد: بخش ویژه کودک و نوجوان و فعالیت های نقاشی و طراحی و برپایی سیاه چادرهای عرب و بختیاری به منظور نشان دادن وحدت میان اقوام و رسم و رسوم های قومیت های استان از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه است.

این مقام مسؤول گفت: سال گذشته زمان برگزاری نمایشگاه مناسب نبود اما استقبال خوبی از نمایشگاه صورت گرفت. امسال زمان برگزاری نمایشگاه را 19 تا 25 آذرماه در نظر گرفتیم که فرصت بسیار خوبی است تا مردم و مسؤولان بتوانند بهره لازم را از نمایشگاه ببرند.

وی با بیان اینکه امسال باید از لحاظ کمی و کیفی نمایشگاه بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم،ادامه داد: در نمایشگاه کتاب سال گذشته مشکلاتی از جمله زمان برگزاری، محتوای کتاب‌ها و به روز نبودن آنها و کم توجهی به حوزه دانشگاهی وجود داشت که امسال بحمدالله این مشکلات را برطرف شده است./9458/ت302/ص
ارسال نظرات