۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۰۴۲
آیت الله موسوی جزایری:

مرمت ایوان حرم امیرالمومنین مورد حمایت مراجع است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حمایت های مالی مردم از بازسازی این ایوان، بیان داشت: مرمت ایوان حرم امیرالمومنین مورد حمایت مراجع است.
مرمت ایوان حرم امیرالمومنین مورد حمایت مراجع است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و رییس شورای عالی حوزه علمیه استان، روز گذشته در دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در تفسیر آیه شریفه « فی بیوت اذن الله أن ترفع ویذکر فیها اسمه الله » بیان داشت: مراد از « بیوت الله » یعنی خانه انبیاء و اولیاء الله است که محل رفت وآمد ملائکه است و در بیانی دیگر ایشان فرمودند که خانه اهل بیت(ع) است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به توصیف ایوان طلایی حرم حضرت امام علی(ع) پرداخت و ابراز داشت: ایوان امیرالمؤمنین قطعه ای از بهشت خداوند است.

امام جمعه اهواز در ادامه درخصوص لزوم مرمت و بازسازی ایوان اظهار داشت: طلاهای ایوان با توجه به گذشت زمان دچار فرسایش شده و در بعضی جاها سیاه شده است و احتیاج به مرمت و جلاکاری دارد.

وی با بیان این که مأموریت قبلی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ساخت ضریح بوده تصریح کرد: با توجه به این که در این رابطه از طرف مرکز هماهنگی های لازم با مرجعیت معظم در نجف صورت نگرفت، برنامه ساخت ضریح منتفی گردید تا این که پروژه مرمت ایوان طلایی امام علی(ع) مطرح گردید.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به حمایت های مالی مردم از بازسازی این ایوان، بیان داشت: علماء و مراجع در این خصوص تایید و پشتیبانی کرده اند و اغلب کسانی که در بازسازی حرم های ائمه اطهار(ع) مشارکت می کنند از طبقه متوسط جامعه هستند همانطور که در پشتیبانی از جبهه های دفاع مقدس همینطور بوده است./9463/پ202/ص
ارسال نظرات