۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۰۳۷
آیت‌الله شفیعی:

دولتمردان به مشکلات مردم رسیدگی کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با بیان این که جرایم قضایی و قوانین خشک دولتی تأثیری در بهبود فرهنگی جامعه ندارد، تأکید کرد: مسؤولان و دولتمردان نظام اسلامی باید دردهای ملت را شناسایی و به مشکلات جامعه رسیدگی کنند.
آيت الله شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری،روز گذشته در همایش نقش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در احیای امر به معروف و نهی‌ازمنکر خوزستان، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین وظایف مومنان است؛ بر همین اساس امام حسین(ع) برای احیای این فریضه و از بین بردن انحرافات وارد کربلا شد و آن شور و حماسه را آفرید.

وی امر به معروف و نهی از منکر را جزء فروع دین دانست و عنوان داشت: این فریضه شش درجه دارد که سه درجه نخست آن واجب عینی و سه درجه دوم آن واجب کفایی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انزجار قلبی از منکر، آشکار کردن ناراحتی قلبی در چهره و برخورد زبانی از سه درجه واجب عینی امر به معروف و نهی از منکر است و جلوگیری عملی، ضرب و جرح و قطع اعضای بدن گناهکار و تا حد اعدام افراد مستحق اعدام، از سه درجه واجب کفایی است که در واجب عینی آحاد مسلمین بدون استثنا باید آن را انجام دهند و در واجب کفایی باید مسأله را با موازین قضایی حکم داد و با صدور حکم قاضی آن را اجرا کرد.

وی با بیان این که در صورتی که مراحل نخست به درستی انجام شود، نیازی به اجرای مراحل بعدی نیست، گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی و رسالت متقابل دولت و مردم اعلام شده که شرایط و حدود آن را قانون نیز تعیین می‌کند.

آیت الله شفیعی با انتقاد صریح از روند اجرایی شدن این فریضه مهم در کشور تصریح کرد: در مراحل نخست امر به معروف و نهی از منکر، اظهارات لفظی و تذکر دادن با زبان است ، اما پس از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب آیا زمان مرحله عملی امر به معروف و نهی از منکر نرسیده است؟ با این همه جلسات امر به معروف و نهی از منکر که در ادارات برگزار می‌کنیم، برای جامعه چه کرده‌ایم؟ دختران در خیابان‌ها روز به روز برهنه‌تر می‌شوند پس فایده این جلسات در کجاست؟

وی با بیان این که جرایم قضایی و قوانین خشک دولتی تأثیری در بهبود فرهنگی جامعه ندارد، تأکید کرد: مسؤولان و دولتمردان نظام اسلامی باید دردهای ملت را شناسایی و به مشکلات جامعه رسیدگی کنند.

این استاد حوزه با اشاره به این که اهواز باید چهره مذهبی خود را بازیابد اظهار داشت: روحانیان و علمای دین مبین اسلام باید دست به کار شوند و اوضاع فرهنگی اهواز را همچون گذشته اصلاح کنند؛ چرا که تنها روحانیت است که می تواند این مهم را اجرایی کند چون که در دانشگاه‌ها اساتیدی وجود دارند که با تفکیک جنسیتی دانشگاه مخالفت می‌کنند و درواقع نباید انتظار بیش از این، از این گونه افراد نیز داشت و اگر با این روندی که پیش می‌رویم می خواهیم فرهنگ جامعه را اصلاح کنیم به هیچ جایی نمی رسیم و با این گونه روش ها نه تنها از منکرات جلوگیری نمی‌شود بلکه منکرات جدیدی به وجود می‌آیند./9465/پ202/ص
ارسال نظرات