۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۸۰۱۸
رییس فرهنگستان علوم اسلامی:

عاشورا لیله‌القدر امت اسلامی است / اصلاحات امت اسلام از عاشورا آغاز شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: انقلاب ایران، مبدأ بیداری اسلامی و احیای معنویت در جهان اسلام است که آثار این شجره طیبه بر محور عاشورا شکل گرفته و روز به روز آشکارتر می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدمهدي ميرباقري حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدمهدي ميرباقري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی، در پنجمین شب از مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، وظایف مومنان و شیعیان در قبال قیام امام حسین(ع) را یادآور شد و گفت: ادامه مسیر ایشان و تحقق بخشیدن به جامعه ایمانی حول محور ولایت از مهمترین کارها است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه زمانی احیای امر ائمه اطهار(ع) با نقل و نشر احادیث ایشان شکل می‌گرفت، خاطرنشان کرد: امروز نهی از جریان منکر و امر به ادامه جریان اهل بیت(ع) از بهترین اعمال است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، بزرگترین معروف زمان را انقلاب اسلامی ایران که بر محور اهل بیت(ع) به وجود آمده خواند و ابراز کرد: انقلاب ایران مبدأ بیداری اسلامی و احیای معنویت در جهان اسلام است که آثار این شجره طیبه بر محور عاشورا شکل گرفته و روز به روز آشکارتر می‌شود.

وی با بیان اینکه روزهای اساسی نهضت امام خمینی(ره) و جوشش انقلاب در ایام عاشورا صورت گرفته عنوان کرد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را کاملا بر محور عاشورا شکل دادند و مسیری که ترسیم کردند تشکیل حکومت اسلامی، بیداری در جهان و ایجاد معنویت و حرکت به سمت ظهور بود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ادامه داد: انقلاب اسلامی یک جریان بر محور اهل بیت(ع) است که به دنبال شکستن بن‌بستی است که مستکبران در جهان ایجاد کرده‌اند و هر انقلابی که بعد از رنسانس به وجود آمده ادامه دهنده همین راه است.

وی با اشاره به اینکه تداوم انقلاب اسلامی به این است که الزامات انقلاب را بشناسیم، خاطرنشان کرد: اگر در این راه کوتاهی شود همه عقاب خواهند شد، این تکلیف اجتماعی غیر از واجب کفایی است و همه باید این واجب را انجام دهند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه اصول اساسی امر به معروف و نهی از منکر از ولی اجتماعی گرفته می‌شود، اظهار کرد: امروز الگوی توسعه اسلامی و مقابله با تمدن غرب مدنظر است که بر محور این حرف ولی باید برنامه‌ریزی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) از قیام اصلاح امت پیامبر اکرم(ص) بود، افزود: امتی بر محور نبی مکرم(ص) شکل گرفته بود و یک جریان به دنبال افساد این امت بود امام حسین(ع) با قیام خود این حجاب را شکست و امت را به نور توحید دعوت کرد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی اضافه کرد: امام حسین(ع) با قیام خود الوهیت خدای متعال، ولایت نبی اکرم(ص) و شریعت اهل بیت(ع) را در امت احیا کرد و این اصلاح امت با امر به معروف و نهی از منکر شدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: باطلی که در جامعه اقامه کفر می‌کند و با لباس نفاق خود را پوشانده، اگر نهی از منکر با منطق عمل در قبال این منکر جاری نشود اصلاح در امت به وجود نخواهد آمد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی عاشورا را لیلة‌القدر امت اسلامی دانست و عنوان کرد: همه اصلاحات در امت اسلامی از عاشورا آغاز شده، و نقطه احیا معنویت و حقیقت پیامبر اکرم(ص) و توحید در جهان، عاشورا است./927/پ202/ع

ارسال نظرات