۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۷۸۳۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

مداحان و هیأت‌های مذهبی از‌ جناح‌بازی‌ها پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید بر دوری مداحان از‌ جناح‌بازی در مراسم‌ عزاداری بیان داشت: اشکالی ندارد که مداح اهل سیاست‌ورزی باشد؛ اما سیاسی به معنای واقعی کلمه که منظور از سیاست؛ درایت، هوشمندی در خط امام، انقلاب، نظام و رهبری است که به این معنا همه باید سیاسی باشیم.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که ماه محرم بخش اعظم هویت دینی و مذهبی ما را شکل داده است، گفت: ما هرچه داریم از محرم و عاشورا است و درس آزادی را از سیدالشهدا یاد گرفتیم و جای بسیار افتخار است.
 
وی خاطرنشان کرد: سیدالشهدا تلاقی عشق و عقل بود، عشق مکانش احساس است اما اوج عقلانیت و تعالی عقلانیت محض، عشق است که حسین (ع) آن را به جامعه بشریت اثبات کرد بنابراین کسانی که می‌خواهند محفلی برای امام حسین (ع) برگزار کنند باید بدانند که مسؤولیت سنگینی بر عهده دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که دشمن به دنبال گرفتن هویت محرم و عاشورا از ما است، ادامه داد: گرفتن هویت محرم یعنی گرفتن پیام‌های عاشورا یعنی گرفتن ماهیت، علت و فلسفه قیام سیدالشهدا که اگر بتوانند ما را درگیر مسائل فرعی کرده و از این پیام و فلسفه غافل کنند، توانسته‌اند به اهداف شوم خود نزدیک شوند از این‌رو همه باید مراقب باشیم و تلاش کنیم فرهنگ عاشورا را همانگونه که است در قالب‌های سنتی بدون تحریف در جامعه جاری و ساری کنیم و برداشت‌های معنوی را از این فرهنگ غنی داشته باشیم.

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه سخنان خود به وظیفه هیأت های مذهبی و مداحان در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم عزاداری امام حسین اشاره کرد و گفت: کسانی که برگزار کننده مراسم عزاداری امام حسین (ع) هستند به همان اندازه که ثواب، اجر و پاداش دارند، مسؤولیت بالایی نیز دارند و وظیفه‌شان سنگین است و باید مراقب بود دشمن به اشکال مختلف ورود پیدا نکند.

وی همچنین با اشاره لزوم رعایت برخی نکات از سوی هیأت‌های مذهبی اظهار داشت: در برگزاری مراسم عزاداری تا آنجا که ممکن است باید شئون اسلامی صورت گیرد، هیأت‌ها از آوردن ابزار اضافی پرهیز کنند و راه‌انداختن علم‌ها و کتل‌ها که در شأن تشکیلات سیدالشهدا نیست به شدت پرهیز شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تأکید کرد: مداحان باید سعی کنند از متونی استفاده کنند که عزت اهل بیت و سیدالشهدا را بالا ببرد و توجه داشته باشند که سیدالشهدا در اوج عزت، مظلوم بود.

وی یادآور شد: هیأت‌های مذهبی در سطح شهر و همچنین در حسینیه‌ها و مساجد در خصوص سیستم صوتی که استفاده می‌کنند توجه لازم را داشته باشند که مزاحمتی برای مردم ایجاد نکنند و باید توجه داشت عزاداری مستحب ولی اذیت مردم کاری حرام است؛ از این‌رو سعی کنند که در ساعت اعلام شده یعنی 12 شب مراسم را به پایان برسانند.

حجت الاسلام نعمت الهی با تأکید بر دوری مداحان از جریان و جناح بازی در مراسم‌ عزاداری بیان داشت: اشکالی ندارد که مداح اهل سیاست‌ورزی باشد ولی سیاسی به معنای واقعی کلمه که منظور از سیاست، درایت، هوشمندی در خط امام، انقلاب، نظام و رهبری است و به این معنا همه باید سیاسی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: ولی اگر سیاست به معنای گروه و جریان بازی و این دسته و آن دسته باشد، به شدت باید از این امر پرهیز شود زیرا جایگاه یک مداح، هیأت و حتی روحانی رفیع است.

حجت الاسلام نعمت‌الهی یادآور شد: بر اساس اصول کلی، ما معتقد هستیم که هیأت باید سیاسی باشد و حرکت سیدالشهدا عین سیاست است؛ اما اگر سیاسی به معنای باندبازی و جریان بازی باشد بهتر است دستگاه سید‌الشهدا را آلوده این مسائل نکنیم./950/پ202/س
ارسال نظرات