۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۰۵۱
کارگردان عصر روز دهم:

هنوز تعریف صحیحی از سینمای دینی ارائه نشده است

خبرگزاری رسا ـ کارگردان فیلم «عصر روز دهم» گفت: با گذشت سی سال از انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته ایم تعریف صحیحی از سینمای دینی ارائه دهیم و در این مسیر، بیشتر تعارف داشته ایم.
هنوز تعریف صحیحی از سینمای دینی ارائه نشده است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مجتبی راعی، کارگردان فیلم «عصر روز دهم» و نماینده هیئت داوران سومین فراخوان سراسری فیلم و عکس «لحظه های عاشورایی» شب گذشته در آیین پایانی سومین فراخوان سراسری فیلم و عکس «لحظه های عاشورایی» در تالار نور مشهد گفت: برگزاری برنامه هایی از این دست، کار ارزشمندی است و رویکرد آن باید به سمت تبیین این اصل باشد که ائمه اطهار(ع) تنها برای حل مشکلات و شفای بیماری های ما آفریده نشده اند زیرا اگر اینگونه بود زمانی که مشکل یا بیماری نداشتیم دیگر به انان نیازی نداشتیم.

وی با بیان این که هدف خلقت ائمه اطهار(ع) بسیار بالاتر از این مواردی است که ما بدان پرداخته ایم، ادامه داد: هر درسی از عاشورا که ذیل محور توحید قرار نگیرد، قابل پذیرش نیست.

این کارگردان سینما تصریح کرد: با گذشت سی سال از انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته ایم تعریف صحیحی از سینمای دینی ارائه دهیم و در این مسیر، بیشتر تعارف داشته ایم. جنبه نظری فیلم ها باید تقویت شود و این مهم، بیش از همه از حوزه‌های علمیه انتظار می رود.

راعی ابراز داشت: سوگواره لحظه های عاشورایی، راهی برای متفکران حوزه علمیه به عرصه سینما و تصویر است.

گفتنی است، هیئت داوران بخش فیلم سومین سوگواره «لحظه های عاشورایی»، ضمن تقدیر ویژه از فیلم های «فکه معبری به آسمان» اثر محسن قیصری و «مرد خدا» اثر پناه برخدا رضایی، از فیلم های «آن دورها» به کارگردانی رضا جمالی از اردبیل، «اشک چشم» به کارگردانی سعید علائی از اردبیل را به عنوان رتبه های اول و دوم این بخش برگزیدند.

همچنین جایزه ویژه هیئت داوران در این بخش به دلیل پرداخت ویژه به نقش روحانیت در تبلیغ معارف حسینی به فیلم «نامه بارانی» به کارگردانی سیدمحمدحسین هاشمی از تهران تعلق گرفت./930/پ202/س


ارسال نظرات