۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۹۸۲
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان:

نظام اومانیستی و لیبرالیستی پاسخگوی‌ نیازهای ملت‌ها نیست‌

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین رییسی گفت: غرب به دنبال بی ‌بنیان ساختن گفتمان دینی است، اما خیزش‌های اخیر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نشان داد که ماهیت اصیل انقلاب اسلامی به عنوان مکتب مورد حمایت قرار گرفته است.
حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در همایش بزرگ استانی «‌ولایت فقیه، استمرار حرکت انبیا‌‌» که در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار می شود، اظهار داشت: برای هیچ یک از نعمت‌ های الهی جز دو نعمت رسالت و امامت بر گردن امت منتی نگذاشته است.

وی با بیان این‌که نعمت امامت و ولایت رمز نجات بشریت است، خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری بایستی برکات وجود ولایت فقیه در جامعه مطرح شود، حقیقت آنست که اگر این نعمت عظمای الهی نبود انسان با سایر موجودات هیچ تفاوتی نداشت.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان ولی فقیه را جان بشریت معرفی کرد و گفت: وجود نبی مکرم اسلام شئوناتی دارد که شامل تمام شئون الهی و ربانی است و اگر خلیفه و حجت حقی نیز برای هدایت بشر از سوی خداوند برگزیده شده است نبی مکرم اسلام، ائمه اطهار و در عصر غیبت نیز ولی فقیه است تا بتوانند بشریت را راهبری کند.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران اصل فراموش شده ولایت فقیه را احیا کرد، اظهار داشت: پیام انقلاب اسلامی پیامی منطبق بر فطرت پاک بشری است، امروز روز به روز شاهد جلب و جذب بسیاری از انسان‌های آزادی‌خواه به مفاهیم مکتب اسلام هستیم.

وی با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در دوران پس از ارتحال امام راحل تصریح کرد: امروز دشمنان به دنبال توقف پیام و حاکمیت انقلاب اسلامی و الگو شدن نظام ولایی ایران در منطقه هستند، غافل از این‌که آرمان‌های انقلاب اسلامی صادر شده و امروز شاهد برکات آن هستیم.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان گفت: در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) مبنای نظام دینی با داشتن دو مشخصه حاکمیت ولی فقیه و توجه به آموزه‌های دینی شکل گرفته، به گونه‌ای که ولایت فقیه بنا به فرموده امام راحل تداوم حکومت رسول‌الله است.

وی با بیان این‌که ائمه اطهار(ع) جامع شرایط یک گفتمان حقیقی در امامت صالح جامعه بودند، خاطر نشان کرد: برقراری قسط و عدل از دیگر ویژگی نظام اسلامی ولایت‌محور که در کنار آن بایستی اصل عدالت اعتقاد به مکتب انتظار نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی با بیان این‌که مردم سالاری دینی تنها در سایه ولایت فقیه رقم خواهد خورد، افزود: غرب در حرکتی سازمان یافته پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال بی ‌بنیان ساختن گفتمان دینی بوده است، اما خیزش‌های اخیر در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا نشان می‌دهد که ماهیت اصیل انقلاب اسلامی به عنوان مکتب مورد حمایت قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که بشریت امروز شاهد شکست مکاتب مادی لیبرالیستی و سکولاریسمی هستند، گفت: امروز اصول و اندیشه‌های نظام اومانیستی و لیبرالیستی پاسخگوی مطالبات و نیازهای ملت‌ها نیست.

گفتنی است، همایش بزرگ «‌ولایت فقیه‌، استمرار حرکت انبیا‌‌» به همت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز در حسینیه ثار الله سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل آغاز شد./935/پ202/س
ارسال نظرات