۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۸۶۳
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

حمله امروز علیه سوریه زمینه ساز تجاوزگری آمریکایی ـ صهیونیستی علیه منطقه است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، حمله علیه سوریه را زمینه ساز تجاوزگری آمریکایی ـ صهیونیستی علیه مقاومت دانست.
شيخ نبيل قاووق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی به مناسبت روز شهید در منطقه سجد در جنوب لبنان به موضوع هجوم بین المللی و عربی علیه سوریه پرداخت و گفت: حمله امروز علیه سوریه زمینه ساز تجاوزگری آمریکایی ـ صهیونیستی فردا علیه منطقه است؛ چراکه سوریه یکی از دژهای مستحکم مقاومت است.

وی هجوم گسترده علیه سوریه را به جنگ تابستان 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان تشبیه کرد که با کمک های مالی و تسلیحاتی و تحریک بین المللی و عربی همراه بود و گفت: فرق این دو آن است که در آن زمان آمریکا و مزدورانش در لبنان و جهان عرب از پشت به مقاومت خنجر می زدند، اما امروز آشکار علیه سوریه موضع گرفته اند.

شیخ نبیل قاووق موضع اخیر اعراب را نه برآمده از اراده ملت های عربی که همسو و همداستان با قلع و قمع وحشیانه ملت بحرین دانست که به نادیده گرفتن آن بسنده نکردند، بلکه اعراب، نیروهای خود را به این کشور گسیل داشتند تا اراده ملت مظلوم و پایدار بحرین را در هم شکنند.

وی با ابراز اینکه خط دهی واحد آمریکاست که تمامی مهره های این کشور در لبنان، سوریه و سرتاسر جهان عرب را در راستای منافع رژیم صهیونیستی حرکت می دهد، گفت: با وجود این، هر قدر بکوشند، سوریه طرح و دسیسه آنها را ناکام ساخته است و علیرغم همه جنجال آفرینی های رسانه ای و تهدیدها و خط و نشان کشیدن ها، پروژه ستیزه جویانه آنها علیه استراتژی مقاومت ناکام خواهد ماند.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تنها گناه سوریه را حمایت از مقاومت در لبنان، فلسطین و عراق دانست و گفت: لبنان همواره لبنان مقاوم باقی خواهد ماند و هرگز روزی فرا نمی رسد که به جبهه ای برای اعمال فشار سیاسی یا اقتصادی علیه سوریه تبدیل شود یا گذرگاهی باشد برای دخالت جویی نظامی در این کشور.

یادآور می شود که اتحادیه عرب در همسویی با اعمال فشارهای آمریکا علیه سوریه در نشست روز شنبه خود در قاهره، پایتخت مصر، تصمیم گرفت که مشارکت سوریه در نشست های این اتحادیه را از تاریخ شانزدهم نوامبر به حال تعلیق درآورد و کشورهای عربی را به فراخواندن سفیرهای خود از این کشور و بیرون کردن سفیران سوریه از کشورهای خود فراخواند./981/ب902/گ
ارسال نظرات