۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۵۷۸
آیت الله نورمفیدی:

قدرت ایران مانع حضور آرام و مداخله‌جویانه آمریکا در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: وقتی آمریکایی ها وارد منطقه شدند، منطقه را بی رقیب احساس می کردند و در واقع آنان پوششی بودند برای حکومت های استبدادی منطقه، اما بعد از ده سال به این نتیجه رسیدندکه رقیب دیگری در منطقه وجود دارد و آن رقیب، سپاه قدس و سردار سلیمانی است.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان گفت: دشمنان می‌دانند که با هر حمله به کشور، ایران اسلامی توان این را دارد که این جنگ را به درگیری منطقه ای و فرا منطقه‌ای تبدیل کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به این که دشمنان هنوز خود اعتراف دارند که شاید با این حمله، فعالیت ایران به تأخیر بیفتد، اما متوقف نخواهد شد و بعد از دو یا سه سال، دوباره کار شروع می‌شود، افزود: از سوی دیگر آنان می‌دانند که در فردو، تأسیساتی وجود دارد که در برابر هر حمله ای این تأسیسات مصنونیت دارد و نمی توانند، به آنجا و هر جای دیگر حمله کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود:‌ اگر حمله نظامی به ایران صورت گیرد، یک اجماع داخلی در کشور ایجاد خواهد شد که آنان از ابتدا نمی‌خواستند در کشور وحدت ایجاد شود.

به گفته آیت الله نورمفیدی، دولتمردان آمریکایی و اروپایی می دانند که ایران دنبال سلاح هسته ای نیست و از ابتدا نیز گفته شده که ما دنبال انرژی هسته ای و صلح‌گونه هستیم و کارهای ما نمی‌تواند، باعث حمله نظامی آنان به ایران شود.
 
وی یادآور شد: هدف اصلی آنان از این جنجال ها این است که می خواهند به چین و روسیه و برخی کشورهای اروپایی فشار آورند تا ایران را تحریم کنند و در واقع آنان به مرگ می گیرند که به تب راضی شوند.
 
خطیب نماز جمعه گرگان اظهار داشت: موضوع حمله نظامی به ایران که از سوی رژیم صهیونیستی مطرح شده، ریشه در مذاکرات باراک اوباما و بنیامین نتا‌نیاهو دارد که در دنیا نیز پخش شده و در داخل هم ذهنیتی را ایجاد کرده، اما با توجه به مسائل مطرح شده، حمله نظامی به ایران امکان ندارد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله دستور ترور سردار قاسم سلیمانی از سوی کنگره آمریکا و سردمداران رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آنان فکر می کنند که این شخص برایشان خطر ایجاد کرده، در صورتی که سردار سلیمانی یک شخص نیست، بلکه یک تفکر و موج است که در خاور میانه ایجاد شده است.

آیت الله نورمفیدی افزود: وقتی آمریکایی ها وارد منطقه شدند، منطقه را بی رقیب احساس می کردند و در واقع آنان پوششی بودند برای حکومت های استبدادی منطقه، اما بعد از ده سال به این نتیجه رسیدندکه رقیب دیگری در منطقه وجود دارد و آن رقیب، سپاه قدس و سردار سلیمانی است.
 
به گفته خطیب جمعه گرگان، دشمن باید بداند که هنوز دارد اشتباه می کند که یک شخص مقابل آنها قرار دارد، حال اگر سردار سلیمانی را ترور کنند، جریان امام را نشناخته اند و موجی ایجاد شده که هنوز ادامه داد و با ترور یک نفر نمی توانند، جلوی این موج را بگیرند.
 
وی خاطرنشان کرد: سردار سپاه قدس پنج سال پیش حرفی مبنی بر این زده بود که ملت ایران، تنها ملتی است که در جهان، لیاقت دارد شکست تاریخی آمریکا را رقم بزند و خیلی ها گفتند که این آرزوی شیرین، اما دست نیافتنی است.
 
وی یادآور شد: امروز وقتی حوادث منطقه و جریانات ایجادشده در غرب و آمریکا را مشاهده می کنیم، که یک هدف دست نیافتنی، دست یافتنی شده و از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود اعلام کرده که ما صد سند قاطع علیه آمریکا و کارهای تروریستی آنان داریم که با رو کردن آن اسناد، آبروی آمریکا را در جهان خواهیم برد.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن سالروز ولادت امام هادی (ع) و همچنین عید سعید غدیر خم، اشاره کرد و با تبریک این اعیاد، گفت: عید غدیر، عید امامت و ولایت از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است، چون به نظر ما در این روز مساله ای از سوی رسول خدا مطرح شد که تضمین کننده و بیمه کننده راه رسول خدا بوده است.
 
آیت الله نورمفیدی افزود: هر مکتب، دین و نظامی اگر یک متولی راستین همراهش باشد، همیشه آن نظام و دین بیمه می شود و اگر از این متولی محروم شود، در معرض انحراف و زوال قرار خواهد گرفت.
 
به گفته وی، این واقعه غدیر را می توان به زمان رحلت امام (ره) تشبیه کرد که دشمنان داخلی و خارجی می گفتند این نظام و انقلاب وابسته به امام است و با رحلت ایشان، این انقلاب از بین خواهد رفت، اما با مشخص شدن، رهبر انقلاب به عنوان ادامه دهنده راه امام به عنوان فردی فقیه، عادل، مدیر و مدبر، نقشه های انان از هم پاشید و مایوس شدند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بزرگداشت این روز، تنها برگزاری جشن ها نیست، بلکه غدیر در مسیر اسلام باید همواره زنده باشد، زیرا معنای غدیر، عدم جدائی دین از سیاست، اساس حاکمیت اسلامی بر پایه شخصیت های پاک و مطهر چون امام علی (ع) و بنیان حکومت اسلامی نیز عدالت می باشد.
 
خطیب جمعه گرگان در خطبه اول با اشاره به خطبه 110 نهج البلاغه از سخنان گوهربار امام علی‌(ع) گفت: شناخت این دنیا و آن دنیا تنها از شخصیتی مانند علی (ع) زیبنده است و شخص دیگری نمی تواند در هویت و ماهیت دنیا اظهار نظر کند.
 
آیت الله نورمفیدی افزود: گوش‌دادن و فهمیدن سخنان امام علی‌(ع) موضع گیری ما نسبت به این دنیا را مشخص می‌کند و هر کس دنبال این دنیا باشد، موجبات هلاکتش فراهم خواهد شد.
 
به گفته وی، دنیا بهترین نعمتی است که خدا در اختیار بندگانش قرار داده تا از آن استفاده کنند و این دنیا در واقع وسیله و نردبانی برای قرب و نزدیکی بندگان به خدا است./950/پ201/س
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
درود بر سردار شهید سلیمانی
0
0