۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۱۶۱۵۹
امام جمعه موقت گرگان:

تسخیر لانه جاسوسی نشان دهنده اوج دلدادگی دانشجویان به امام راحل بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان، با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام، گفت: این حرکت انقلابی دانشجویان نشان دهنده اوج دلدادگی آنها به امام راحل بود.
تسخير لانه جاسوسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام محمد رضایی، امام جمعه موقت گرگان، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان  گفت: سیزده آبان سال 58 روز تسخیر لانه جاسوسی است که از انقلاب اول بزرگ تر بود و آمریکا از ایران تبعید شد.

خطیب موقت جمعه گرگان با اشاره به این که در روز 13 آبان سه اتفاق مهم در ایران به وقوع پیوست، افزود: 13 آبان در سال های 43، 57 و 58 رویدادهای مهمی بود که هر کدام از این وقایع زمینه‌ساز حرکت‌های بزرگی شد.

وی در ادامه با اشاره به 13 آبان 43 خاطرنشان کرد: این روز یادآور طرح کاپیتالاسیون است که معنای مصونیت قضایی برای اتباع آمریکا در ایران است و در قرن 20 آن را احیا‌ کرد.
 
امام جمعه موقت گرگان با بیان این که امام راحل پس از با خبر شدن از این قانون در روز چهار آبان سخنرانی و جنایت شاه را رسوا کرد، ادامه داد: در روز 13 آبان امام خمینی(ره) را به ترکیه تبعید کردند و این تبعید 14 سال به طول انجامید.
 
حجت الاسلام رضایی گفت: 13 آبان 57 روزی  است که دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران تجمع کردند و شعار مسالمت آمیز می دادند که حکومت وارد شد و 56 نفر را شهید و تعداد زیادی را زخمی کرد.
 
خطیب موقت گرگان گفت: در بحرین آن گونه که در جراید آمده است جنایت به بیشترین حد خود رسیده است و حتی از زنان و کودکان نیز نمی گذرند و آنها را شکنجه می کنند.
 
وی افزود: جنایت بحرین شکل جنایت بشری پیدا کرده است و من این جنایت را محکوم و پشتیبانی ملت ایران را  از مردم بحرین اعلام می کنم.
 
حجت الاسلام رضایی با اشاره به در پیش بودن روز عرفه از مردم خواست در این مراسم معنوی حضوری گسترده داشته باشند و همچنین سالگرد شهادت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه را گرامی داشت.
 
امام جمعه موقت در خطبه اول این هفته نماز جمعه گرگان گفت: امروز سالروز شهادت امام پنجم امام محمد باقر (ع) ست که در زمان هشام بن عبدالملک به شهادت رسید، امام محمد باقر‌(ع) در زمانی زندگی می­کرد که جعل حدیث و شبهه افکنی دینی از جانب دشمنان اسلام به اوج خود رسیده بود.

وی با اشاره به این که در زمان امامان معصوم پیشین این فرصت پیدا نشد تا به حقایق دینی برسند و جلوی احادیث جعلی گرفته شود، ادامه داد: ما مسلمانان به خصوص پیروان امام علی‌(ع) هر چه داریم مانند فقه، فرهنگ و دیگر امتیازات از  امام باقر(ع) و امام صادق‌(ع) داریم.

خطیب موقت جمعه گرگان در پایان افزود: امام محمد باقر(ع)  دانشگاهی تأسیس کرد و همه شبهات زمان را در این دانشگاه با همکاری امام صادق(ع) و شاگردانشان جواب می دادند./950/پ201/س

ارسال نظرات