۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۴۶۲
حدیث ولایت(25)/عضو شورای عالی حوزه:

حوزه پشتوانه تئوریک نظام است/ مراجع همکاری با نظام را در تقابل با استقلال حوزه نمی دانند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه مراجع و علما همکاری و کمک به نظام و دفاع از نظام اسلامی و رهبری را در تقابل با استقلال حوزه نمی دانند،‌ از حوزه های علمیه به عنوان پشتوانه تئوریک نظام یاد کرد و ارتباط این دو را عمیق خواند.
2/ محمود رجبي عضو جامعه مدرسين 1/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سفر سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم و دیدار ایشان با حوزویان،‌ به تبیین رابطه متقابل حوزه با نظام اسلامی پرداخت.

وی تاکید کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، نظام اسلامی مولود حوزه های علمیه است و رهبری نظام را یک مجتهد خبیر یعنی امام خمینی(ره) به عهده داشتند و بعد از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب عهده دار این رسالت شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: اگر نقش امام نبود انقلاب به پیروزی نمی رسید و ادامه نمی یافت،‌ از این رو باید گفت ارتباط حوزه و نظام عمیق است و‌ قانون اساسی نیز بر مدار اسلام و آموزه های دینی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه معنای استقلال حوزه به هیچ وجه این نیست که حوزه با نظام ارتباط نداشته باشد و نیازها را تامین نکند،‌ یادآور شد: حوزه باید بیشترین سرمایه گذاری را برای ترویج فرهنگ اسلامی در کلیه ابعاد نظام داشته و همواره در صدد تامین نیازهای فکری نظام باشد.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه حوزه، پشتوانه تئوریک نظام است،‌ بیان داشت: استقلال حوزه به این معنا است که دولت ها در سرنوشت حوزه نقش و دخالت نداشته باشند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر دولت ها حوزه را تحت تاثیر قرار دهند این مساله با استقلال حوزه سازگار نیست، ‌حوزه باید نظام را از جهت فکری در ابعاد مختلف تغذیه کند.

وی ابراز داشت: کسانی که سر سازگاری با اصل نظام و یا با ولایت فقیه ندارند، برای سؤ استفاده و ضربه زدن به انقلاب ممکن است چنین القا کنند که کمک حوزه به نظام نوعی وابستگی است یا اگر نظام به حوزه رجوع کرد و کمک خواست و حوزه این خواسته را اجابت کرد، استقلال حوزه به خظر افتاده است در حالی که چنین نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تصریح کرد: در تعریفی که شورای مدیریت از استقلال حوزه مطرح کرده این نکات ملحوظ شده و این مساله یکی از دغدغه های مراجع تقلید و مقام معظم رهبری هست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: مراجع و علما همکاری و کمک به نظام و دفاع از نظام اسلامی و رهبری را در تقابل با استقلال حوزه نمی دانند بلکه این موضوع مکمل رسالت حوزه است. /924/ت302/ج
ارسال نظرات