۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۱۵۴۰۷
آیت الله شبستری:

تداخل زمانی برخی مسابقات ورزشی با وقت اذان مناسب نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز از تداخل زمان برگزاری برخی مسابقات ورزشی با وقت اذان و نماز اول وقت انتقاد کرد.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مدیرکل تربیت بدنی به همراه رؤسای هیئت های ورزشی، قهرمانان، مربیان و پیشکسوتان ورزش استان، روز گذشته با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کردند.

آیت الله محسن مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز با تاکید بر توجه به تهذیب نفس و تربیت روحانی همراه با ورزش اظهار داشت: توجه به مبانی دینی و آموزه های اسلامی لازمه ورزش پهلوانی و درخشش ورزشکاران نظام اسلامی در عرصه های بین المللی است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران ایرانی باید مروج فرهنگ اسلامی در مجامع و مسابقات جهانی باشند، خاطر نشان کرد: ورزشکاران باید هم از نظر روحی و معنوی و هم از نظر جسمی رشد کنند و این امور تنها با اهتمام به دستورات دینی محقق می شود.

عضو خبرگان رهبری با تشریح برخی آیات و روایات مبنی بر اهمیت ورزش گفت: در اسلام هم قدرت روحی و هم قدرت بدنی توصیه شده و پیشوایان دینی از این دو خصیصه در یک جا بهره مند بوده اند، تا جایی که امام صادق (ع) والدین را به تعلیم شنا و تیراندازی به فرزندان تشویق می کند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از تداخل زمان برگزاری برخی مسابقات ورزشی با وقت اذان و نماز اول وقت انتقاد کرد و از مسؤولان ورزش استان و کشور خواست طوری برنامه ریزی کنند که وقت مسابقات با وقت نماز همزمان نباشد.

همچنین سیدمحمد اسبقیان، مدیرکل تربیت بدنی آذربایجان شرقی به ارایه گزارشی از موفقیت ورزشکاران استان در مسابقات ملی و بین المللی پرداخت و اظهار داشت: تا قبل از انقلاب سرانه ورزشی آذربایجان شرقی نزدیک به 11 سانتی متر مربع بود که این رقم پس از پیروزی انقلاب و تا سال 1384 به 29 سانتی مترمربع رسید.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر سرانه ورزشی استان به 53 سانتی مربع افزایش یافته است، گفت: طبق برنامه توسعه پنجم کشور، سرانه ورزشی باید تا پایان این برنامه به 1.2 متر مربع افزایش یابد و برای دستیابی به این هدف باید شبانه روز تلاش کنیم./935/پ203/ص
ارسال نظرات