۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۴۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

حراست از روح عاشورا وظیفه اصلی مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: استفاده از روایات بدون منبع و بیان برخی از مسایل غیر واقعی به روح عاشورا و قیام کربلا لطمه وارد کرده و گاه اعتماد شنونده را نیز از بین می‌برد.
حجت الاسلام مهدي ستوده مدير كل تبليغات اسلامي استان اردبيل
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده در نشست با نخبگان اردبیل که در خصوص بررسی آسیب های عزاداری اردبیل برگزار شد،گفت: آنچه که عنوان اصالت فرهنگ عاشورا مطرح است وجود ارزش‌های انسانی و الهی است که تا امروز سبب شده است انسان‌های عاشق و آزاده شیفته این فرهنگ ناب انسان‌ساز باشند.

وی غلو در عزاداری‌ها و روی آوردن به عزاداری‌های مدرن را نوعی سرگردانی و درجا زدن عنوان کرد و گفت: استفاده از روایات بدون منبع و بیان برخی از مسایل غیر واقعی به روح عاشورا و قیام کربلا لطمه وارد کرده و گاه اعتماد شنونده را نیز از بین می‌برد.

حجت الاسلام ستوده عنصر اصلی قیام کربلا را برپایی احکام اسلامی به ویژه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و تبعیت از سیره نبی مکرم اسلام(ص) برشمرد و افزود: باید این حقیقت را به صورت واضح و روشن مطرح کنیم تا مبادا با پیرایه‌های نادرست بخواهیم به ماهیت عزاداری‌ها لطمه وارد کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد اگر امروز عده‌ای سعی می‌کنند به عنوان خرافه‌گرایی مسائل و موضوعاتی را وارد این مباحث کنند سخت در اشتباهند چرا که روح عزاداری در ماه محرم بیان حقایق قیام سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی گفت: استعدادهای نهفته استان اردبیل در زمین ادبیات آیینی و تعزیه باید شناسایی و سازماندهی شود و کانون‌های پیشرو در این زمینه تشکیل شده تا با الگویی شایسته به یک نقطه ایده‌آل فرهنگ عاشورایی و تعزیه برسیم.

حجت الاسلام ستوده در پایان گفت: آسیب های ظاهری،شکلی و محتوی جدی در عزاداری اردبیل بسیار کم شده است./935/د102/س
ارسال نظرات