۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۵۱۶۱
صفار هرندی:

الگوی مقاومت ملت‌های مسلمان به خیابان‌های آمریکا رسیده است

خبرگزاری رسا ـ مشاور فرهنگی فرماندهی کل سپاه پاسداران، جنگ 33 روزه آمریکا و اسراییل با حزب الله را سبب تحقیر آنها در جهان دانست و اظهار کرد: این اتفاقات موجب خود باوری در میان ملت‌های مسلمان شد و ریشه بیداری آنها را می‌توان در همین شکست‌های آمریکا و متزلزل شدن پایه‌های قدرت و مشروعیت در این کشور عنوان کرد.
صفارهرندي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین صفار هرندی غروب سه شنبه در نشست سیاسی که در اداره آموزش و پرورش پرورش ناحیه 2 قم برگزار شد، به تبیین شرایط منطقه و آمریکا پرداخت و تصریح کرد: شرایط جهان به شکلی پیش رفته که قطب بندی جدیدی در حال شکل گیری است، جریان متکی بر قدرت، ثروت و تزویر از یک سو و از سوی دیگر جریانی که ریشه در بندگی خدا دارند.

صفار هرندی با اشاره به اینکه زمانی آمریکا در مسایل اقتصادی فخر فروشی می‌کرد، اما امروز با بدهی به سیستم بانکی و کشورهای دیگر در حال فروپاشی است، تصریح کرد: آمریکا با وجود 14 هزار و 500 میلیارد دلار کسر بودجه مانند گذشته نمی‌تواند کشورهای خسارت دیده در جنگ را در سیطره خود قرار دهد آنها زمانی پول خرج می‌کردند و شرق آسیا را در برابر چین و شوروی کومونیست محافظت می‌کردند.

مشاور فرهنگی فرماندهی کل سپاه پاسداران، عنوان کرد: سیاستمداران آمریکایی امروز به جایی رسیده‌اند که فروپاشی اقتصادی را اعلام می‌کنند، «وال استریت ژورنال» مجله مخصوص بازار مالی آمریکا در گزارشی منتشر کرد که حدود ده سال است قدرت مالی مردم در حال کاهش است و تعداد فقرا دو برابر سه سال پیش است، شصت میلیون آمریکایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند و در گزارش مردمی که در تحصن اخیر گرفته شد این عدد، صد میلیون نفر عنوان شد.

صفارهرندی با اشاره به اینکه دولتمردان آمریکا هر جا در مسائل داخلی و مشکلات اقتصادی دچار مشکل می‌شوند، به مسائل امنیتی روی می‌آورند، خاطرنشان کرد: بعد از ماجرای 11 سپتامبر که برای مداخله نظامی بهانه جویی کردند و به عراق و افغانستان حمله کردند به دنبال این بودند که با تغییرات در این دو کشور ایران را نیز به رابطه با آمریکا ترغیب کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم افزود: حتی برخی در داخل ایران تحلیل‌هایی را در روزنامه‌های خود ارائه می‌کردند که آمریکا با شرایطی که در منطقه ایجاد می‌کند و با قدرت نظامی بالا به ایران حمله خواهد کرد، و نتیجه این تحلیل‌های غلط، نامه‌ای بود که در مجلس ششم نوشته شد و می‌خواستند جام زهر را به رهبری بدهند.

مشاور فرهنگی فرماندهی کل سپاه پاسداران، تصریح کرد: بعد از حضور نظامی آمریکا در افغانستان و عراق، و هزینه‌ 5 هزار میلیارد دلاری در جنگ که بیش از سه برابر کسر بودجه این کشور است، هیچ یک از خواسته‌های آنها در منطقه محقق نشد و ابهت و ژست حقوق بشری و آزادیخواهی آمریکا در جهان زیر سوال رفت.

صفار‌هرندی، جنگ 33 روزه آمریکا و اسراییل را سبب تحقیر آنها در جهان دانست و اظهار کرد: این اتفاقات موجب خود باوری در میان ملت‌های مسلمان شد و ریشه بیداری ملت‌های مسلمان را می‌توان در همین شکست‌های آمریکا و متزلزل شدن پایه‌های قدرت مشروعیت در این کشور عنوان کرد.

وی برپایی نماز جمعه و سر دادن شعارهای اسلامی در انقلاب‌های منطقه را نشانه اسلامی بودن آنها دانست و ابراز کرد: کسانی که در داخل کشور این مسائل را ساخته و پرداخته و سیاست آمریکا در منطقه می‌دانستند اکنون از حرف خود برگشته و این تحولات را بیداری انسانی عنوان می‌کنند، در حالی که این حرف‌ها با شعار ملت‌های به پا خاسته متفاوت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ایران را طوری بسازید که مردم دنیا حسرت این مملکت را بخورند، عنوان کرد: در کامنت‌های خبر ترور سفیر عربستان پیام‌هایی از سراسر جهان دیده می‌شود که ایران را عاقل تر از این می‌دانند که دست به چنین کاری بزند و می‌گویند ای کاش ما هم رهبر و کشوری مانند ایران داشتیم.

وی در ادامه به قدرت نظامی و تولید سلاح‌های جنگی در ایران اشاره کرد و ابراز داشت: ترس دشمن بیشتر از آنکه از قدرت نظامی و موشک‌های ایران باشد از رهبر انقلاب و محبوبیت ایشان در بین مردم است و سفرهای تاریخی مقام معظم رهبری به قم و کرمانشاه و استقبال بی نظیر مردم نشان دهنده قدرت این نظام است.

صفار‌هرندی، در پایان با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس نهم، وحدت در بین اصولگرایان را خواستار شد و تصریح کرد: جبهه پایداری سالمترین گفتمان را در دست گرفته اما در تاکتیک اشتباه می‌کند و با این رویه که تجزیه اصولگرایان را به دنبال دارد متضرر خواهیم شد.

مشاور فرهنگی فرماندهی کل سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) هم جذب حداکثری را مورد توجه قرار می‌دادند و اگر سخت گیری می‌کردند اطراف ایشان خلوت می‌شد. برای رسیدن به وحدت باید از خواسته‌هایمان تنازل کنیم./927/پ202/ج

ارسال نظرات