۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۱۴۵۱۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

تبیین حقایق و بیان احکام دینی وظیفه اصلی مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: تبیین حقایق و بیان احکام دینی همواره از وظایف نخست و اصلی عالمان دینی است.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع تعدادی از فارغ التحصیلان حوزه استان افزود: مبلغان دینی نباید هرگز از وظیفه روشنگری مردم در شناسایی برخی انحرافات فکری که با نام اسلام تحویل جامعه می‌شود، غافل باشند.

وی به نقش علما و روحانیان در طول تاریخ اشاره کرد و با بیان این که علما و فقهای دینی همواره مدافع اصلی اسلام ناب و میراث پیامبر گرامی اسلام بودند، افزود: روحانیت به عنوان وارثان پیامبر (ص) باید مروج دین خدا و رسولش باشند.

امام جمعه گرگان با بیان این که علمای اسلام همیشه با تحمل سختی ها و مشکلات فراوان توانستند مواریث پیامبر گرامی اسلام را 14 قرن، نسل به نسل امروز به ما تحویل دهند، افزود: سختی ها و مشکلاتی که علما در طول تاریخ برای حفاظت از دین و شریعت محمدی متحمل شدند باید امروز الگو و سرمشقی برای همه ما باشد.

وی با بیان این که امروز همه ما وظیفه داریم از شریعت محمدی و مواریث اسلامی با همه وجود محافظت کنیم، تصریح کرد: همه علمای اسلام رسالت سنگینی در برابر میراث پیامبر اسلام(ص) دارند.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که شرایط امروز جهان با گذشته بسیار متفاوت است، خاطرنشان کرد: در گذشته فعالیت های حوزه های علمیه تنها به برخی مسائل شرعی و فرعی مردم و پاسخ به شبهات اعتقادی که در سطح جامعه اسلامی مطرح بود ختم می شد. نیازهای امروز جامعه اسلامی با گذشته قابل مقایسه نیست و تنها رساله‌های عملیه نمی‌تواند پاسخگوی آن نیازها باشد.

وی با تأکید براین که امروز اسلام و علمای اسلامی باید پاسخگوی مسائل مربوط به حکومت اسلامی باشند، گفت: چون در گذشته دین کاملاً در مهجوریت بود، اما امروز  وارد عرصه شده است و این مسأله در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متجلی شد.


نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در قرآن کریم خداوند متعال بهشت برین را برای افراد متقی و باایمان وعده داده است، اظهار داشت: انسان ها در روز قیامت به دو دسته تقسیم می شوند و کسانی که به خدا و رسولش ایمان نداشته و عمل صالح انجام ندهند، جزو دسته زیان کاران خواهند بود.

وی، صبر پیشه کردن هنگام بروز مشکلات و احترام به والدین را از خصوصیات یک مؤمن واقعی برشمرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) همواره در خصوص احسان به والدین و خوش رفتاری با خانواده سفارش فراوان نموده اند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به آیات سوره مبارکه عصر تصریح کرد: در این سوره عمل صالح مورد سفارش قرار گرفته است و عمل صالح فقط شامل عبادت نیست. تلاش برای رشد و ارتقاء جامعه و باز کردن گره ای از مشکلات مردم ثمره ایمان به خدا و مصداق عینی عمل صالح است./950/پ202/ص
ارسال نظرات